sc-atrome

Alla inlägg under februari 2012

Av Stefania Citraro - 16 februari 2012 18:56

     

I tisdags var jag och jobbade i detta fina området, det var en fin dag och fann denna fina bil.



Herregud, kan inte förstå att redan en vecka har gått sedan jag skrev i bloggen. Tiden går löjligt fort!


Så vad har jag nu gjort under denna veckan, jag har jobbat, nästan varje dag och jag måste säga att jag trivs väldigt bra med mitt jobb. Det negativa är att jag vart sjuk sen Hanna åkte ifrån mig, jag har vart sängliggandes från och till och i flera dagar. Vissa dagar har jag ändå jobbat andra har jag bara legat till sängs. Så nu blir det så att det blir en liten resa hem för min del, för att ta reda på vad detta sjukandet kan vara. Så för er som vill veta så åker jag hem nu på torsdag och stannar i några dagar.


För övrigt har jag inte mycket att säga, livet rullar på och förutom att jag vart/är sjuk så känns allt toppen. Ikväll ska jag iväg och jobba så dags att kicka in i duschen.

Av Stefania Citraro - 8 februari 2012 16:18

 



Ingen aning om varför jag är så otroligt glad idag, kanske för att det varit en bra arbetsdag, pratat med många trevliga människor, eller helt enkelt bara för att det är så bra väder och snön nästan är bort. Det är verkligen så, när vädret är bra så bli folk mycket trevligare och på bättre humör.  Igår var det dåligt väder och riktigt kallt, folk nästa bad mig att dra åt helvete och sprang ifrån mig... haha, dock roligt att dom sprang... Ser jag så farlig ut?!


Just nu sitter jag och lyssnar på musik, kom hem för ca en timma sen och ska snart ut och handla lite mat då kylskåpet är tomt. Sen runt 8 bär det av till jobbet igen, idag hoppas jag verkligen det kommer mycket folk!


För övrigt så har Linda och Pettson (mina kära fotbollsvänner) bokat resa ner till Rom den 1 mars, så dom kommer och hälsar på. Sak bli sjukt roligt att träffa dom igen!


Nu tänkte jag ringa till pappa och tjöta några ord.



Av Stefania Citraro - 6 februari 2012 16:18

G och A vid den Japanska resturangen.


   

San pietro.


 

Hanna i de trånga gångarna.


 

Jag med utsikt över Rom.


   

Snö i Rom.


Oj vad jag skäms, efter att inte varit aktiv på bloggen på över en vecka. Min ursäkt är att jag nästan inte alls varit hemma, det har varit saker hela tiden. Så för att inte behöva skriva en bok så får ni en kort sammanfattning av vad jag gjort dessa dagarna, av det som jag kommer ihåg...


Söndag 29/1 : Var jag ju på modevisningen, allt gick jättebra och det var sjukt kul. Hanna, G och hans kompis A (som kom ner i söndags från kalabrien) var där och tittade på mig, på circoli degli artisti. Efter min lilla modevisning så gick vi fyra ut och hade en sjukt bra kväll, förutom att min skor pajade.


Måndag: Kommer ärligt inte ihåg, tror att det blev en dag som vi spenderade med att göra mat tillsammans och bara ta det lugnt. Nej, vi var ute och åt Japansk mat på den resturangen som jag och G var på veckan innan. 


Tisdags: Åkte jag och hanna till Vatikanen och gick upp i kupolen där man bokstavligt talat kunde se hela Rom. Vilken känsla och vilken upplevelse! Men för att komma upp dit var inte lika roligt, om man är för tjock eller för lång så går det inte att ta sig upp, för att i slutet så var trappstegen ca 40 cm breda. Över 2 timmar i Vatikanen och sen drog vi till centrum för lite shoppning, Hanna shoppade. Hem för att handla mat, fixa oss och sedan iväg till G där vi lagade mat tillsammans (tacos) och sedan drog vi ut för att fira hanna som fyllde år i Onsdags (firade henne vid klockslaget). Herregud vilken kväll, där slutar jag att berätta...


Onsdags: Blev ännu en softdag och sedan beställdes det pizza med G och hans vän A. Vi myste tillsammans sista dagen för sen så skulle Hanna åka hem.


Torsdags: Hanna åkte hem till Sverige och jag låg hemma hela dagen då jag gått och blivit sjuk.


Fredags: Jag vaknar upp och det snöar som f*n här i Rom. Låg inne halva dagen sen så blev jag övertalad att följa med G och A till en köpcentrum, vilket jag inte skulle lyssnat på. I denna snöstorm gick inga bussar och inget fungerade vi var ute i över en timma och genomblöta blev vi. Efter vi vart där åkte vi hem till G och lagade mat tillsammans sen kom jag inte hem då inga bussar längre gick, så blev till att sova över.


Lördags: Bussarna gick inte förrän sent på eftermiddagen så när jag kom hem var det bara att fixa sig och dra ut igen, då det var A:s sista kväll här i Rom innan han skulle hem till kalabrien. Vi gick ut med Pub Crawl och hade en helt ok kväll.


Söndags: Följde med G och A till termini station för att säga hejdå till A, efter det så åkte jag på intervju hos Pub Crawl vilket gick bra och sedan så åkte jag hem.


Måndag/idag: Första arbetsdagen, fick jobbet igår. Så vad jobbar jag med? Helt enkelt promoter för någonting som heter pub crawl, det är barhopping (dvs man engagerar fester och folk och drar runt med dom till olika pubar och dansställen). Många ansera att detta typ av jobb är ett skit jobb, men inte i detta fallet. Det är bra betalt, sjukt sköna människor och man träffar folk från hela världen. Mitt jobb är att fixa lekar och se till att folk har sjukt kul och kommer på dessa fester. Så idag har jag vart ute på stan i några timmar och pratat med massa människor och vid 9 ska jag dra och jobba kvällskift, ska blir roligt och intressant.


För övrigt: Ligger det fortfarande lite snö ute och det är sjukt kallt. (Inte som Sverige, men kallt)

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards