sc-atrome

Alla inlägg under maj 2013

Av Stefania Citraro - 31 maj 2013 18:28

 

Valentino. 

 

Paula Cademartori.

   

Kotur.

 

Mulberry.



Sitter och drōmmer mig bort om att nāgon gāng fā āga nāgon av dessa vāskor. Nāgra av sommarens mode med underbara fārger.

Av Stefania Citraro - 31 maj 2013 18:12

Rosa naglar och rosa linne till jobbet idag / Pink nails and pink top today for work

 

 



Trōtt sā in i **P*i*P**. Inte alls haft ork att skriva pā bloggen, ni fār fōrlāta mig men det jag gjort i dagarna har varit att jobba. 

I tisdags blev det jobb och fotboll.

I onsdags hade jag en dag ledigt som spenderades med att laga mycket mat och gymma. 

Igār jobbade jag frān 10-20 pā kontoret non-stop och sedan jobbade jag tvā timmar pā puben, kom hem klockan 00.30 Helt dōd var jag nār jag kom hem, jag bara āt lite och gick och la mig. 

Idag var klockan stālld pā 8.30 igen fōr kontorsarbete. Ocksā idag blir det samma visa som igār. Bara att hālla ut tills pā onsdag dā jag āntligen kommer hem till Sverige. Tyvārr jobba sōnder mig tills dess. 

Fōr ōvrigt: Vādret suger, det som gjorde min dag ār att Hanna berātta att hon kommer till Rom 15 juni. Har inte sett henne pā ōver 8 mānader det sāger allt... Glādje! 


Tired as **P*I*P**. Haven't got the energy to write on the blog, forgive me but what I've been doing these days is working.

On Tuesday, it was job and football.

On Wednesday, I had a day off which I spent cooking a lot of food and gym.

Yesterday I worked from 10 to 20 in the office non-stop and then I worked for two hours in the pub, came home at 0: 30.

I was completely dead when I got home, I only ate a little and went to bed.

Today, the clock was set to 8.30 again for office work. Also today is the same working hours as yesterday. Just hold out until Wednesday when I finaly go home to Sweden. Unfortunately, I'm gonna kill myself with work until then.

For the rest: the weather sucks, the thing that made my day is that Hanna told me that she comes to Rome June 15. Haven't seen her in over 8 months, that says it all... JOY! 

 

Av Stefania Citraro - 27 maj 2013 18:11

         

Dagens och och lōrdagens outfit / Today's and saturdays outfit




Igār var mors dag, nāgot jag fick reda pā idag, dā datum fōr mors dag ār olika frān land till land. Sā fār ōnska min underbara mot grattis (i efterskott) och sāga vilken underbar mamma jag har. En mamma som alltid stāller upp fōr andra och alltid finns dār. Hade inte kunnat ōnska mig en bāttre mamma. Du ār vacker och underbar, ālskar dig flera varv runt jordklotet och tillbaka igen.

Sitter pā kontoret och jobbar, slutar klockan 8 och sen ska jag pā jobbmōte. Helgen har vart full med jobb, igār hade jag en dags ledighet som spenderades med att bara relaxa hemma (och stāda). Denna vecka blir galen dā min arbetskollega āker till Polen nāgra dagar och jag fār jobba 10-timmars skift 5 dagar i rad. Men som sagt, jobb ger pengar och pengar ger en bāttre levnadsstandard.

Idag har det fōr fōrsta gāngen pā nāstan tvā veckor vart helt ok vāder. Det har uppenbarligen inte regnat sā hār mycket i Italien detta āret som det gjort pā ōver 200 ār, sjukt. Sā nu hoppas vi pā bāttre vāder. 

Imorgon har jag organiserat en fotbollsmatch, āntligen ska man fā sparka lite boll igen. Ciao


Yesterday was Mother's Day, something I found out today, as the date for Mother's Day varies from country to country. So, I have to wish my wonderful mother happy mother's day (in arrears) and say what a wonderful mother I have. A mother who's always there for other people and always there for me. Couldn't wish for a better mom. You are beautiful and wonderful, love you several times around the world and back again.

Sitting in the office and working, finish work at 8 and then I'm going to staffmeeting. The weekend has been full of work, yesterday I had a day off and I spent it just relaxing at home (and clean). This week gets crazy since my colleague is going to Poland for a few days and I have to work 10-hour shift 5 days in a row. But as I said, work gives you money and money gives you a better standard of living.

Today, for the first time in almost two weeks, the weather has been ok. Itobviously hasn't rained this much in Italy as it has this year, for over 200 years, sick. So now we hope for better weather.

Tomorrow I've organized a soccer game, finally I get to kick some ball again. Ciao

 

Av Stefania Citraro - 23 maj 2013 14:31

Māste bara ālska Ducati, en dag kommer jag āga en Ducati / Just have to love Ducati, one day, I will own a Ducati.



På jobbet, vädret suger och jag är uttråkad.

Slutar som tur är klockan 3 och ska till gymmet senare ikväll. Igår var jag också på gymmet, kändes skönt, dock inte lika skönt idag efter ett ex antal squats.
Denna helgen blir full av jobb, ser inte jättemycket fram emot det men jobb betyder pengar.
Längtar för övrigt till Sverige, känner att jag vill krama om mina kära päron, snart så. Ciao


At work, the weather sucks and I'm bored.

Luckily I'm finished work at 3 o'clock and I'm going to the gym later tonight. Yesterday, I was also at the gym, felt good, but not that good today after a number of squats.

This weekend will be full of job, I don't look very much forward to it but job means money.

For the rest, I'm looking forward to go to Sweden, feel like I want to hug my dear parents, soon I will. Ciao




Av Stefania Citraro - 22 maj 2013 19:37

     

Nāgra fler bilder frān māndagen och sōndagens outfit-Vitt / Some more photos from Monday, and Sunday's outfit-White



Idag har jag inte sā mkt att sāga om dagen. Sitter pā jobbet och slutar snart.

Det ār bokstavligt talat SKIT vāder, regn och āska. Hade tānkt dra till gymmet ikvāll, men det fār vi se hur det blir.

Igār efter jobbet pā 10 timmar, kom jag hem, āt och somnade direkt.

Hoppas pā bāttre vāder. Ciao.

Ps.

5-12 juni kommer jag hem till Sverige.


Today I don't have much to say about the day. I'm sitting at work and finish soon.

It's literally shit weather, rain and thunder. I had the intention to go to the gym, but will see how that goes.

Yesterday after work (10 hours), I came home, ate and fell asleep instantly.

Hoping for better weather. Ciao.

Ps.

June 5 to 12, I returned to Sweden.

Av Stefania Citraro - 21 maj 2013 13:59


       

Nāgra av gārdagens bilder. Fler bilder frān dessa dagar kommer senare / Some of yesterday's pictures. More pictures from these days will come later




Det gātt nāgra dagar sedan jag skrivit, men som ni vet, nār jag inte skriver betyder det att jag haft fullt upp.

Emli ākte hem i fredags och jag jobbade eftermiddagen pā kontoret och pā kvāllen jobbade jag i entrčn pā puben.

I lōrdags jobbade jag exakt samma tider som i fredags och efter jag jobbat klart pā puben sā kom G dit och alla tillsammans pā festen drog till klubben. Hade sā sjukt kul. 

I sōndags var man inte lika kaxig, men fick stādat hela lāgenheten, kōrt 4 tvāttar (vilket behōvdes) och hann ocksā med att gā ut och kōpa lite grejer. Blev helt enkelt en mysig sōndag med G. 

Igār var bossens fōdelsedag sā jag var uppe tidigt fōr att med G och alla som jobbar pā puben (inklusive flickvānner, vānner och syskon) dra till stranden. Det var lite molningt men nār solen lyste sā var det varmt och skōnt, brānde till och med mig. En super trevlig och rolig dag pā stranden som slutade med att jag somnade vāldigt tidigt.

Idag sitter jag pā jobbet som vanligt, det blir ett 10 timmars shift, sen hem och sova igen. Ciao 


It has been a few days since I posted, but as you know, when I'm not writing it means that I'm busy.

Emli went home on Friday and the afternoon I worked in the office and in the evening I worked in the entrance of the pub.

On Saturday I worked exactly the same hours as I did on Friday, and after I finished working at the pub, G came there and all together at the party went to the club. Had an awsome time. 

On Sunday I wasn't that cocky, but I managed to clean the whole apartment, wash 4 washing machines and I also had time to go out and buy some stuff. It simply became a cozy Sunday with G.

Yesterday was the boss's birthday, so I was up early to go to the beach with G and everyone else who works at the pub (including boy/girlfriends, friends and siblings). It was a bit cloudy but when the sun shone was it nice and warm, I even burned myself. A super nice and fun day at the beach that ended up with that I fell asleep very early.

Today I'm at work as usual, there will be a 10-hour shift, then go home and sleep again.

Av Stefania Citraro - 16 maj 2013 15:46

               


Yes, nu har det gātt nāgra dagar igen sen jag skrev, inte haft tid dā min kāra vān Emli vart hār/ār hār. Sā jag kommer inte fōrklara sā mycket vad vi gjort i dagarna utan det fār bilderna istāllet fōrklara. Mer eller mindre sā gjorde vi inte mycket fōrsta dagen, vi āt mat och drack vin hemma och sedan āt vi en glass ute. I tisdags sā sāg vi ALLA turist monument och efter det āt vi en lunch tillsammans, sen jobbade jag och pā kvāllen gick vi ut. Igār sā jobbade jag sen sā hāmtade vi upp min bror pā stationen och fōljde han till den nya lāgenheten sen tog vi med honom hem till mig dār jag lagade mat till alla. Idag har jag tagit med Emli pā shopping och nu sitter jag pā jobbet igen, Emli ār hār men ska nog ut och shoppa vidare. Ikvāll fār vi se vad som hānder, jobb imorgon med. Ciao.


Yes, it has been a few days since I wrote, haven't got time since my dear friend Emli been here/is here. So I will not explain so much what we did in these days, instead I let the images explain it. More or less we didn't do much the first day, We ate food and drank wine at home and then we went out for an ice creamOn Tuesday, we saw ALL tourist monuments and then we ate lunch together, after that I worked and in the evening we went out. Yesterday, I worked and later on we picked up my brother at the station and followed him to the new apartment, then we brought him to my home where I cooked for everybody. Today I took Emli for shopping and now I'm at work again, Emli is here but will probably go out and shop some more. Tonight we'll see what happens, job tomorrow too. Ciao

Av Stefania Citraro - 13 maj 2013 12:15

                       

Fōrsta bilden: har jag fastnat pā andra sidan vāgen vilket G tyckte var vāldigt roligt, de andra bilderna ār alla frān "la piazza della bocca della verita" och statyn sjālv / The first image: I've got stuck on the other side of the road which G thought was very funny, the other pictures are all from "la piazza della bocca della verita" and the statue itself.



Igār blev det inte riktigt som jag och G tānkt oss, det blev ingen restaurang och inget gym, men vi gjorde nāgot ānnu mysigare. Vi gick ut pā dagen runt dār vi bodde och gick fōr att āta en glass i det underbara vādret. Sen ākte vi mot centrum dār vi hyrde varsin cykel. Vi cyklade till "la piazza della bocca della verita" varav bilderna ni ser ovan. Har under all denna tid som jag bott i Rom inte vart dār ān sā tyckte det var pā tiden att vi sāg det. Definitivt ett stālle man ska āka till om man turistar i Rom. En super mysig dag som avslutades med pizza som vi āt hemma.

Idag kommer Emli till mig, ska bli sā kul!

Idag ska jag hinna med ett docktor besōk (fōr intyg till gymmet), gymma och hāmta upp Emli pā termini. Kommer bli stressigt men ska fōrsōka hinna. Ciao.


Yesterday, it didn't go exactly as me and G had imagined us, there was no restaurant and no gym, but we did something even cozier. We went out on the day around the area where we live and went to eat an ice cream in the wonderful weather. Then we went to the center where we rented bikes. We went with the bikes to "la piazza della bocca della verita" which the images you see above. During all this time I've lived in Rome I never been there so I thought it was about time we saw it. Definitely a place you should go to if you're a turist in Rome. A super cozy day that ended with pizza that we ate at home.

Today Emli is coming to me, it's gonna be fun!

Today I have to find time for a doctor visit (for certification to the gym), gym and  pick up Emli at termini. Will be stressful but will try to find the time. Ciao.

 

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards