sc-atrome

Alla inlägg under juni 2012

Av Stefania Citraro - 26 juni 2012 16:28

 

Inte så många bilder idag, men detta är en bild från midsommar. fr vänster: Hanna, Liam och jag.




Nu har jag vart lite frånvarande på sista tiden igen. då jag inte haft internet och inte pengar att ladda på usb minnet men ska snabbt förklara vad som hänt senaste dagarna.


Fredag (midsommar): Jobbade jag men inte Hanna, men vi var båda med på festen och festade till det då det var en stor dag (i alla fall i Sverige). Så vi fick allt festat till det vi med... En mycket rolig kväll men många skratt och goda minnen. Vi fick alla arbetskamrater att festa till våra kära tradition och alla hade mycket kul.


Lördag: Var vi båda ganska trött efter fredagens firade, men jag fick jobbat på kvällen och åkte hem ganska tidigt för att vila mig.


Söndag: Fick jag Hanna och A åkte till havet, dock ganska sent men vi fick i alla fall några timmars sol och bad. Efter det så åkte jag och kollade Italien-England matchen på puben. Efter det gick jag ut och firade vinsten med alla galna italienare i centrum. Och inte nog med firande så blev jag även intervjuad och igår (måndag) visade dom min intervju på den största kanalen i Italien. haha, sjukt roligt må jag säga. för er som inte redan sett klippet jag lagt upp på Facebook så länkar jag videon till er. Fick även reda på att inte bara på den största kanalen i Rom är jag med, utan även på den största nyhetstidningen "repubblica" finns jag med. Hur ofta händer det att en tjej får prata fotboll i tv, och framförallt i ett land som Italien (där kvinnor inte "spelar" fotboll)? Men det fick jag... En engångsupplevelse jag kommer att komma ihåg för evigt.
HÄR ÄR LÄNKEN TILL VIDEON PÅ KANALEN Tg5: http://www.video.mediaset.it/video/tg5/f....html#tf-s1-c1-o1-p1 jag börjar prata efter ca 8 minuter in i filmen.


Måndag (igår): Bestämde jag och Hanna att vi inte skulle jobba och ta en mys dag för oss själva. Så efter 2 timmars städade i köket... Och ja, Mamma, pappa, Marie och Magnus... Jag och Hanna storstädade köket, tro det eller ej! Efter vi städat så fixade vi oss, åkte på "staffmeeting" och sedan åkte vi till zonen Ottaviano och åt på en Italiensk restaurang. Super mysigt och väldigt gott, men fruktansvärt dålig service, men mysigt hade vi allt.



Idag: Gick vi upp tidigt för att promota i hela dagen, vilket gick skit. Fruktansvärt dålig dag för både mig och Hanna och så fruktansvärt varmt. Så fort jag kom hem så gick jag direkt in i duschen och tog mig en lång och KALL dusch. Nu sitter jag här och skriver och lyssnar på lite svensk och lugn musik, Håkan Hellström. Tänkt avsluta nu och ta mig en powernap, see you soon. Ciao!



PS.

Saknar inte Sverige, men saknar min familj.

Av Stefania Citraro - 20 juni 2012 16:21

   

Nya jobbar t-shirten, fram och bak. (dock fruktansvärt varm)



Varmt ute? allvarlig man dör ute. HAr aldrig någonsin vart med om sådan värme som det är nu... Det är stekande varmt, fuktigt och för svettigt...


Kom nyss hem efter att ha vart ute i solen och jobbat i min nya "staff t-shirt" som inte var det smartaste, då t-shirten är svart och varm. Dagen var inte så bra då värmen får människor att bli arga och giriga, tom bråk i vattenköerna blir det. Solen och värmen lockar fram den allra värsta sidan hos människor.


Idag har jag vart ute och jobbat själv då Hanna vart lite för trött och inte mådde hundraprocentigt bra. Kom hem för ca en timma sen och det första jag gjorde var att slänga av mig kläderna och ta mig en iskall dusch, för att svalka ner mig. Tänkte snart laga mig lite pasta och sen ska vi åka och handla för att fylla kylskåpet igen.


Har inte så mycket nytt att berätta idag, men jag mår mycket bättre idag än vad jag gjorde igår. Har dock fått något konstigt utslag på halsen (men förhoppningsvis ringer mamma mig efter att ha sett detta och säger vad det är).


En annan sak jag tänkte på... Ni som läser min blogg, får gärna fåga frågor som ni vill ha svar på, hade vart kul att få några frågor som jag i mitt nästa blogginlägg kan svara på. Så våga fråga, för en vanling fråga får man tåla. Ciao.

Av Stefania Citraro - 19 juni 2012 16:02


Glad tjej som precis kommit till havet.


 


   
Alla på "trampbåten"


   
Strandbilder från igår. Jag med mina två arbetskamarater


   
Strandbilder från igår. Andres har roligt medens Hanna sover.


   
Några av sommarens Out-fits.





Nu var det längesedan jag skrev igen, (dock för att jag inte haft internet i min nya lägenhet) men jag tänkte inte berätta särskilt mycket om vad som hänt då det passerat för lång tid. Ska istället börja att skriva från idag och bli bättre på bloggskrivandet då jag fixat ett laddningsbart usb-minne, dvs mobilt bredband.


Lite vad som hänt/ska hända:
*Hanna har kommit till Rom och till våran lägenhet och ska stanna här till mitten av september hon har också börjat jobba med mig och trivs och allt har hittills funkat bra och vart roligt.
*I augusti månad åker jag ner till Kalabrien och spenderar hela månaden med min familj och mina släktingar, ser så fram emot det!
*För er som inte vet så har jag vart tillbaka i Sverige för ca 2 veckor sedan åkte jag tillbaka till Rom. Dock var jag inte i Sverige längre än 2 veckor men det var väldgit mysigt att få träffa dom allra flesta igen.
*Vet att man inte ska klaga på vädret med här i Rom är det faktiskt FÖR varmt. Det är runt 35 grader varje dag och ingen vind, vilket gör det svårt att sova på nätterna och joba på dagarna.


Idag gick jaf och Hanna upp klockan 10 för att jobba. Hanna dock bara vara ute och jobba i en och en halv timme innan jag började få fruktansvärd huvudvärk och illamående. Jag vet inte om det är värmen och solen som gör det eller om det är min migrän som är och häslar på, men just nu ligger jag i alla fall i min säng och mår dåligt medens Hanna är ute och jobbar. Hoppas dock att jag är bättre till ikväll så jag kan åka och jobba.


Igår så tog jag och Hanna ledigt från jobbet och åkte med A till havet här i Rom. Visst var det underbart och visst var det vackert men havet i Kalabrien går inte att jämföra med. Men vi spenderade i alla fall en vacker dag vid havet med två arbetskamarater och hyrde en "trampbåt" (eller vad man nu kallar det i Sverige) och trampade runt på havet med den. Det var en kanon dag och slutade ännu bättre då Italien gick vidare i gruppspelet i EM.


PS.
Förlåt om jag har galet många felstavningar, men detta är tredje gången jag fått skriva om allt då internetet har dampad och laggat, så har inte orkat läsa igenom allt denna gången.

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards