sc-atrome

Direktlänk till inlägg 27 maj 2013

HAPPY MOTHER'S DAY

Av Stefania Citraro - 27 maj 2013 18:11

         

Dagens och och lōrdagens outfit / Today's and saturdays outfit




Igār var mors dag, nāgot jag fick reda pā idag, dā datum fōr mors dag ār olika frān land till land. Sā fār ōnska min underbara mot grattis (i efterskott) och sāga vilken underbar mamma jag har. En mamma som alltid stāller upp fōr andra och alltid finns dār. Hade inte kunnat ōnska mig en bāttre mamma. Du ār vacker och underbar, ālskar dig flera varv runt jordklotet och tillbaka igen.

Sitter pā kontoret och jobbar, slutar klockan 8 och sen ska jag pā jobbmōte. Helgen har vart full med jobb, igār hade jag en dags ledighet som spenderades med att bara relaxa hemma (och stāda). Denna vecka blir galen dā min arbetskollega āker till Polen nāgra dagar och jag fār jobba 10-timmars skift 5 dagar i rad. Men som sagt, jobb ger pengar och pengar ger en bāttre levnadsstandard.

Idag har det fōr fōrsta gāngen pā nāstan tvā veckor vart helt ok vāder. Det har uppenbarligen inte regnat sā hār mycket i Italien detta āret som det gjort pā ōver 200 ār, sjukt. Sā nu hoppas vi pā bāttre vāder. 

Imorgon har jag organiserat en fotbollsmatch, āntligen ska man fā sparka lite boll igen. Ciao


Yesterday was Mother's Day, something I found out today, as the date for Mother's Day varies from country to country. So, I have to wish my wonderful mother happy mother's day (in arrears) and say what a wonderful mother I have. A mother who's always there for other people and always there for me. Couldn't wish for a better mom. You are beautiful and wonderful, love you several times around the world and back again.

Sitting in the office and working, finish work at 8 and then I'm going to staffmeeting. The weekend has been full of work, yesterday I had a day off and I spent it just relaxing at home (and clean). This week gets crazy since my colleague is going to Poland for a few days and I have to work 10-hour shift 5 days in a row. But as I said, work gives you money and money gives you a better standard of living.

Today, for the first time in almost two weeks, the weather has been ok. Itobviously hasn't rained this much in Italy as it has this year, for over 200 years, sick. So now we hope for better weather.

Tomorrow I've organized a soccer game, finally I get to kick some ball again. Ciao

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefania Citraro - 3 augusti 2013 20:01


  Bilder frān igār och Klubben, sista natten i Rom / Photos from yesterday and the club, last night in Rome.         Skriver mer imorgon eller en annan dag. Nu slutar jag pā jobbet och kickar fōr att sāga hejdā. Sen hem och packa resten...

Av Stefania Citraro - 31 juli 2013 16:52

          Bilder frān min hāllplats dvs colosseum, min vāska jag kōpte och innan jag sprang / Pictures from my bus stop ie colosseum, my bag I bought and before I ran        Nāgra bilder frān igār. Igār fick jag gjort ganska mycket sā...

Av Stefania Citraro - 27 juli 2013 18:35


      Dagens outfit och Colan / Todays outfit and the Coke  Idag har det varit 37 grader varm och igār var det lika varmt, det ār nāstan som jag sa till Filip idag, "du kommer inte vilja ha mer sol efter Rom".  Vāgglōssen har inte bitit mig...

Av Stefania Citraro - 24 juli 2013 17:03

        Skor - Greisy, Klānning - Zara & Vāska - Mango  /  Shoes - Greisy, Dress - Zara & Bag - Mango       Idag sā kommer fotona frān min andra klānning jag kōpte herromdagen och skorna, ālskar bāde klānning och skorna. Alla bōr ha en...

Av Stefania Citraro - 21 juli 2013 19:15


  Bilder frān igār och pā min "body" som jag kōpte pā Zara / Photos from yesterday and on my "body" that I bought at Zara.       Sitter pā kontoret men slutar snart. Imorgon ār jag ledig och dā blir det att āka till stranden! Nu ār det ba...

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards