sc-atrome

Alla inlägg under juli 2012

Av Stefania Citraro - 18 juli 2012 12:57

Såhär glad var jag i Fredags efter all stess. Detta var på andra klubben vi drog till där man uppenbarligen också blev fotograferad i sin fina nya mössa. Glad tjej.


Såhär ser våran nya flyer ut för vårat event.


Bild efter vinsten mot tyskland där jag hade skrivit en snäll hälsning till tyskland.


     

Bilder innan finalen skulle börja på Circo Massimo. Från V. Michele, Jag, Nuccia (Micheles syster) och nedanför A




Nästan en månad har gått sen mitt senaste inlägg, men jag tror att ni lärt er att min blogg kommer uppdateras väldigt sällan nu för tiden.


Kommer ändå dra lite saker som har hänt, eller väldigt mycket saker då det hänt en del under en månad.
Dom flesta vet att det vart EM och redan innan har jag pratat lite om det. I finalen mot Spanien så åkte vi och tittade på matchen på ett ställe som heter Circo Massimo varav vi var ca 500-600 tusen Italienare som grät när tredje målet från Spanien kom. Men vilken upplevelse det har varit med EM i Rom, kommer verkligen vara ett minne för gott.
G har varit nere i Kalabrien när Hanna kom till Rom, men kom tillbaka efter 3 veckor. Nu i söndags så åkte G, A och min bror (förklarar varför snart) ner till kalabrien igen. Saknar dom redan om jag ska vara ärlig, huset är alldeles för tyst...


Hur det nu kommer sig att min bror åkte med ner till Kalabrien, är för att han kom till Rom i fredag för att hälsa på mig. En sista minuten grej blev att han åkte ner 2 dagar till Kalabrien då han inte träffat släktingarna på ett år och inte åker ner när jag åker ner. Idag runt 3 tiden ska jag åka till stationen för att hämta upp min kära bror igen, tyvärr på fredag åker han redan hem igen.


Förutom detta som har hänt, så har jag fått ett nytt jobb. Min boss har organiserat en ny fest på en båt som ligger vid floden Tibern och han gav mig jobbet som ansvar för allting. Detta innebär att jag har allt ansvar vad som händer och ska göras osv. Mitt nya namn är redan "manager" haha... låter inte dumt må jag säga. I och för sig så bestämmer jag allt som händer och ska göras men känns ibland konstigt när jag bossar över 40 åriga gubbar som äger själva båten och har mycket respekt, men kommer riktigt bra överens med alla och dom gillar mig så det är en bra sak. Detta jobbet ger mig självklart bättre betalt och det känns kul att jag fick jobbet, plus att det är nya erfarenheter och självklart, jag bestämmer (haha). Vi började med detta jobbet i fredags och det har varit sjukt stressiga dagar det må jag säga, men har blivit bättre med dagarna och även roligare. Idag är ännu en dag som jag ska åka och jobba på mitt nya jobb.


Längtar så mycket tills jag åker ner till Kalabrien, nu är det bara 2 veckor kvar dock. den 30 juli flyger mina föräldrar till Rom sen den 31 jul flyger vi tillsammans ner till kalabrien, jag längtar så!


Igår träffa jag en kändis när jag jobbade utanför Colosseumet, en viss Dr. Dre som bl.a gjort många jobb med Snoop dogg. Det var ju rätt coolt må jag säga, han passerade utanför Colosseumet några meter från mig när jag var ute och jobbade. Go arbetsdag.


Förutom allt detta så är vädret fortfarande kanon, inte regn en dag. Ibland är det dock lite för varmt med dessa senaste dagar har varit sköna, ca 35 grader och med en skön vind. En rolig sak som hände igår var att jag och Hanna gick upp 8.00 igår för att jag hade ett möte med min boss. Kommer inte ihåg senaste gången jag gått upp klockan 8, men vi båda frös som satan och tycket det var sjukt kallt så vi satte på oss tjocktröjor. Efter det så tittade vi hur många grader det var, det var "bara" 25 grader... snacka om att man vant sig vid värme...
 

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards