sc-atrome

Direktlänk till inlägg 16 juli 2013

UNINVITED GUESTS

Av Stefania Citraro - 16 juli 2013 16:18

     

Bilder frān nār Sandra var i Rom (bilder frān stranden kommer en annan dag) / Pictures from when Sandra was in Rome (pictures from the beach will come another day)




Har inte skrivit pā ett tag.

Sandra var ju hār i Fōrra veckan och ākte hem i Onsdags. Vi fick tyvārr aldrig ākt till Stranden, varken pā sōndagen eller pā māndagen som vi skulle gjort dā det vart riktigt skit vāder. Det regna och āska, men i stāllet blev det mycket film och mys pys.

Veckan som gātt har jag jobbat till och med sōndag och igār var fōrsta lediga dagen pā en vecka. Sā igār drog jag brorsan och Filip mfl till strande hela dagen och bara njōt av solen och vattnet. 

Idag var det tillbaka till jobbet igen med en trevlig ōverrasking... Vaknade upp i morse och tyckte det var lite kontsigt att en mygga bitit mig ōver 30 ggr, det visade sig isāllet vara vāgglōss... sā uppenbarligen har vi vāgglōss i vārat rum och jag vill inte vara kvar! Undrar hur vi ska ta itur med detta? jaja, lōser sig nog... pā nātt sātt... Ciao.


Haven't been writing in a while.

Sandra was here last week and went home last Wednesday. We could unfortunately never go to the beach, either on Sunday or on Monday like we should had done, since it was really crappy weather. It rained and thundered, but instead of going to the beach we saw a lots of movies and snuggled.

The past week I've been working, even Sunday, and Yesterday was the first day off in a week. So yeasterday, me, my brother and Filip went to the beach with other people the whole day and just enjoyed the sun and the water.

Today I was back to work again with a nice surprise. I Woke up this morning and thought it was a little wieard that a mosquito bitten me more than 30 times, instead it turned out to be bed bugs ... So presumably we have bed bugs in our room and I don't want to be there! Wondering how to get this thing solved out? well, we will probably solve it ... somehow... Ciao

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefania Citraro - 3 augusti 2013 20:01


  Bilder frān igār och Klubben, sista natten i Rom / Photos from yesterday and the club, last night in Rome.         Skriver mer imorgon eller en annan dag. Nu slutar jag pā jobbet och kickar fōr att sāga hejdā. Sen hem och packa resten...

Av Stefania Citraro - 31 juli 2013 16:52

          Bilder frān min hāllplats dvs colosseum, min vāska jag kōpte och innan jag sprang / Pictures from my bus stop ie colosseum, my bag I bought and before I ran        Nāgra bilder frān igār. Igār fick jag gjort ganska mycket sā...

Av Stefania Citraro - 27 juli 2013 18:35


      Dagens outfit och Colan / Todays outfit and the Coke  Idag har det varit 37 grader varm och igār var det lika varmt, det ār nāstan som jag sa till Filip idag, "du kommer inte vilja ha mer sol efter Rom".  Vāgglōssen har inte bitit mig...

Av Stefania Citraro - 24 juli 2013 17:03

        Skor - Greisy, Klānning - Zara & Vāska - Mango  /  Shoes - Greisy, Dress - Zara & Bag - Mango       Idag sā kommer fotona frān min andra klānning jag kōpte herromdagen och skorna, ālskar bāde klānning och skorna. Alla bōr ha en...

Av Stefania Citraro - 21 juli 2013 19:15


  Bilder frān igār och pā min "body" som jag kōpte pā Zara / Photos from yesterday and on my "body" that I bought at Zara.       Sitter pā kontoret men slutar snart. Imorgon ār jag ledig och dā blir det att āka till stranden! Nu ār det ba...

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards