sc-atrome

Alla inlägg under juni 2013

Av Stefania Citraro - 21 juni 2013 18:03

     

Fōrsta bilden ār frān igār pā mig och Hanna och dom andra bilderna ār dagens outfit, inte direkt en midsommar outfit men... / First picture is from yesterday on me and Hanna and the other pictures are from today's outfit, not exactly a midsummer outfit but ...




Det var ett bra tag sen jag skrev, tānker inte mā dāligt ōver det och tānker heller inte berātta allt som hānt mer ān att jagf ātergātt till det normala livet, ungefār. 

Idag ār det midsummer och vi svenskar (dvs jag, min bror och filip) ska festa genom att jobba pā festen som ikvāll ār POOL PARTY aka MIDSUMMER, kommer nog bli en bra midsommer trots att den inte kommer bli vāldigt traditionell. 

Idag āker Hanna tillbaka till London efter att ha vart i Rom en vecka, tycker det ār fruktansvārt trākigt men det var underbart att ha henne hār. 

Just nu sitter jag pā kontoret men ska klcokan 8 ivāg till puben och bōrja mitt andra skift.

Sā avslutar med att sāga glad midsommar, āt kōttbullar och fārsk potatis fōr min del med. Ciao


It was a while ago since I wrote, but I'm not going to feel bad about it and I'm not going to tell you what happened all this time, more then I am back to my normal life, sort of.

Today it's midsummer and we Swedes (i.e. me, my brother and filip) are going to party by working at tonight's POOL PARTY aka MIDSUMMER, will probably be a good midsummer although it will not be very traditional.

Today, Hanna goes back to London after being in Rome for a week, I think it's awfully sad but it was wonderful to have her here.

Right now I am in the office but at 8 am I'm heading off to the pub to start my second shift.

So concludes by saying happy midsummer, eat meatballs and fresh potatoes for me to. Ciao

Av Stefania Citraro - 10 juni 2013 16:08

                   


Bilderna får mestadels beskriva min Sverige resa, men ska smått skriva vad jag gjort denna veckan...

Onsdag: Landade med flyget kl 2 och drog kl 5 till Jonathans student.

Torsdag: Sveriges Nationaldag och jag med familjen var på liseberg och körde 5-kamp med mat och dryck till det. Efter det hälsade vi på morfar. Bästa dagen! Avslutades med ett besök hos Emli.

Fredag: Åkte in till stan med Sara och satt vid kajen och tog en cider, gick runt i stan och bara tjötade och sedan drog vi hem till mig för att käka hemlagad pizza som mamma gjort.

Lördag: Åkte jag och mamma och handlade lite presenter sen slingade mamma mitt hår och på kvällen gick jag ut i Göteborg.

Söndag: Åt vi hos mormor och firade morfars födelsedag. På kvällen njöt jag av att läsa en bok.

Idag: Åkte och klippte mig sen åkte jag och mamma till stan som spenderades med shopping och mat.

Imon och ikväll ska jag göra naglar och på onsdag åker jag tillbaka till Rom igen. Blandade känslor, men denna veckan har vart helt underbar... Ses på onsdage igen. Ciao.


The images will mostly describe my trip to Sweden, but I will write a little bit what I've done this week...

Wednesday: Landed with the plane at 2 and went at 5 to Jonathan's matriculation.

Thursday: Sweden's National Day and I was with the family at Liseberg and played some 5-martial with food and drink to that. After Liseberg we visited Grandpa. Best day! Ended with a visit to Emli.

Friday: Went into town with Sara and sat at the dock and took a cider, walked around town and just talked and then we went to my house to eat homemade pizza that my mom had made.

Saturday: Me and my mom went and I bought some gifts and then my mom colored my hair and in the evening I went out in Gothenburg.

Sunday: We ate at grandma's place and celebrated grandpa's birthday. In the evening I just chilled and read a book.

Today: I went and cut my hair and then I went with my mom to town for shopping and food.

Tomorrow and tonight I´ll do nails and on Wednesday I´ll go back to Rome again. Mixed feelings, but this week has been absolutely wonderful ... See you again on Wednesday. Ciao.

 

 


Av Stefania Citraro - 3 juni 2013 12:41

               

Vissa bilder ār dāliga dā jag inte har den bāsta mobilen men alla bilderna ār frān igār / Some images are bad since I don't have the best cell phone but all the pictures are from yesterday

 

 


Idag ār jag trōtt men pā bra humōr, jobbar bara till klockan 3 idag, āntligen!

Igār jobbade jag frān 10.00-19.00 och sen mōtte jag upp min bror plus andra arbetskamrater fōr en aperitivo vid Pantheon (den byggnaden frān filmen Da vinci Koden, dār han ōppnar upp den lilla asken). Det var jāttetrevligt och jāttegod buffč med en uppfriskande cocktail till det. Efter aperitivon fōljde jag med folket till puben och sen drog jag hem.

Efter jobbet idag ska jag handla lite grejer infōr Sverigeresan och sen ikvāll blir det nog gym och tvātta alla min smutsiga klāder. Ciao


Today I am tired but in good mood, just work until 3 am today, finally!

Yesterday I worked from 10:00 to 19:00 and then I met up my brother plus other colleagues for an aperitivo at the Pantheon (the building from the movie Da vinci Code, where he opens up the little box). It was really nice and a really tasty buffč with a refreshing cocktail to that. After apéritivo I followed the people to the pub and then I dragged myself home.

After work today I'll buy some stuff for the trip to Sweden and then tonight I'll go to the gym and wash all my dirty clothes. Ciao.


Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards