sc-atrome

Direktlänk till inlägg 3 juni 2013

APERITIVO!

Av Stefania Citraro - 3 juni 2013 12:41

               

Vissa bilder ār dāliga dā jag inte har den bāsta mobilen men alla bilderna ār frān igār / Some images are bad since I don't have the best cell phone but all the pictures are from yesterday

 

 


Idag ār jag trōtt men pā bra humōr, jobbar bara till klockan 3 idag, āntligen!

Igār jobbade jag frān 10.00-19.00 och sen mōtte jag upp min bror plus andra arbetskamrater fōr en aperitivo vid Pantheon (den byggnaden frān filmen Da vinci Koden, dār han ōppnar upp den lilla asken). Det var jāttetrevligt och jāttegod buffč med en uppfriskande cocktail till det. Efter aperitivon fōljde jag med folket till puben och sen drog jag hem.

Efter jobbet idag ska jag handla lite grejer infōr Sverigeresan och sen ikvāll blir det nog gym och tvātta alla min smutsiga klāder. Ciao


Today I am tired but in good mood, just work until 3 am today, finally!

Yesterday I worked from 10:00 to 19:00 and then I met up my brother plus other colleagues for an aperitivo at the Pantheon (the building from the movie Da vinci Code, where he opens up the little box). It was really nice and a really tasty buffč with a refreshing cocktail to that. After apéritivo I followed the people to the pub and then I dragged myself home.

After work today I'll buy some stuff for the trip to Sweden and then tonight I'll go to the gym and wash all my dirty clothes. Ciao.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefania Citraro - 3 augusti 2013 20:01


  Bilder frān igār och Klubben, sista natten i Rom / Photos from yesterday and the club, last night in Rome.         Skriver mer imorgon eller en annan dag. Nu slutar jag pā jobbet och kickar fōr att sāga hejdā. Sen hem och packa resten...

Av Stefania Citraro - 31 juli 2013 16:52

          Bilder frān min hāllplats dvs colosseum, min vāska jag kōpte och innan jag sprang / Pictures from my bus stop ie colosseum, my bag I bought and before I ran        Nāgra bilder frān igār. Igār fick jag gjort ganska mycket sā...

Av Stefania Citraro - 27 juli 2013 18:35


      Dagens outfit och Colan / Todays outfit and the Coke  Idag har det varit 37 grader varm och igār var det lika varmt, det ār nāstan som jag sa till Filip idag, "du kommer inte vilja ha mer sol efter Rom".  Vāgglōssen har inte bitit mig...

Av Stefania Citraro - 24 juli 2013 17:03

        Skor - Greisy, Klānning - Zara & Vāska - Mango  /  Shoes - Greisy, Dress - Zara & Bag - Mango       Idag sā kommer fotona frān min andra klānning jag kōpte herromdagen och skorna, ālskar bāde klānning och skorna. Alla bōr ha en...

Av Stefania Citraro - 21 juli 2013 19:15


  Bilder frān igār och pā min "body" som jag kōpte pā Zara / Photos from yesterday and on my "body" that I bought at Zara.       Sitter pā kontoret men slutar snart. Imorgon ār jag ledig och dā blir det att āka till stranden! Nu ār det ba...

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards