sc-atrome

Alla inlägg under oktober 2011

Av Stefania Citraro - 30 oktober 2011 16:42

           

Några bilder från igår.


Herregud va jag har ätit dessa dagar, varje gång efter måltiderna känns det som om jag ska spy. Och Italienarna tycker inte jag äter någonting... matgalna är dom. Igår åkte jag, min kusin och massa vänner till "landet" och åt massa mat (självklart) och umgicks och drack öl tillsammans. Väldigt trevligt och det blev en lång natt, gick inte och la mig förän klockan var närmare 6 på morgonen. Idag ska jag tillsammans med mina fastrar resp. familjer laga Calzoni (Calzone/pizza) tillsammans, och herregud va goda dom är. Lär äta tills jag spyr idag med. Innan dess ska jag dock ut och möta upp några vänner och efter kvällens Calzoni så blir det ut att dansa i en av Kalabriens festglada lokaler.

Av Stefania Citraro - 29 oktober 2011 16:15

     

Några bilder från igår.

Tvingade mig upp vid 13.00 tiden för att inte sova bort hela dagen. Igår var en riktigt rolig kväll vi hade riktigt kul och fick se alla gamla vänner som man saknat så. Nu ska jag dra mig till farfar för att spela lite kort och sedan blir det ännu en kväll med vännerna, då vi ska äta tillsammans på landet.

Av Stefania Citraro - 28 oktober 2011 19:37

       

Jag och min älskade farfar och sedan lite gitarr spelning med "marsvinet" (som mamma alltid säger) hos min faster.


Nu är jag äntligen nere i Kalabrien. Efter en 7 timmars lång bussresa kom jag till min lilla hemmaby Borgia igår runt 23.30 och fick ätit kalabresisk mat som min kära faster lagat till mig. Efter det var jag så trött så satte mig en stund vid datorn och sen gick jag och la mig. Idag har jag vart och hälsat på min söta farfar och spelat lite kort, sedan så följde jag min kusin Melania till musikskolan och sedan så gick jag till mina andra faster och var där en stund. Efter det kom min faster som jag bor hos och hämtade upp mig och Melania och så körde vi henne till vollybollen. Nu har jag hjälpt min faster och laga lite mat och väntar nu på en riktigt god måltid. Sedan ikväll bär det nog ut för att träffa vännerna och festa till det lite. Känns bra att vara hemma.

Av Stefania Citraro - 27 oktober 2011 12:27

 

Sommarkänsla från Kalabrien i augusti.


Nu har jag nästan packa klart, tvättat kläderna jag ska ha med mig och bäddat rent min säng. Ska snart hoppa in i duschen och sedan göra mig en tallrik pasta. Klockan tre från stationen Tiburtina bär det av till Kalabrien. Ska verkligen bli kul att träffa alla igen, men nu måste jag snabba mig så jag inte är ute i sista minuten....som vanligt.

Av Stefania Citraro - 26 oktober 2011 19:03

   

Idag har det vart tråkigt väder, det har ösregnat hela natten och i morse. Igår var det däremot upp emot 30 grader i solen och jag och G spenderade en dag på stan där vi också fick för oss att leka turister och hyra en turistcykel. Väldigt kul och definitivt att rekomendera. (och ja, mamma och pappa. Jag köpte även present till Melania och Carlotta). Just nu sitter jag och äter en macka med mozzarella och prusciutto crudo då jag är för lat för att laga mat. Ska börja packa min resväska nu inför imorgon (sa fel åkte inte idag utan imorgon) då jag drar ner till mina släktningar i kalabrien.

Av Stefania Citraro - 24 oktober 2011 16:47

 

Smörstekta potatis med basilika och stek kycklingfilè med sallad till det. 


Idag har jag sökt två jobb lagat en rejäl middag till mig själv och nu till sist vart ute och sprungit i en park som inte ligger långt ifrån vart jag bor. Idag har jag också bokat biljett för att ta mig ner till min släktningar i Kalabrien. Så åker på onsdag, men vet inte om jag ska stanna 4 dagar eller en vecka, beroende på jobb. Idag har jag i alla fall känt mig duktig, så ger mig själv en klapp på axeln.

Av Stefania Citraro - 23 oktober 2011 14:53



Idag känner jag mig som en desperat hemmafru. Denna dagen får jag tillbringa med att städa, tvätta och diska... Mina absoluta favoritsysslor! Helgen har varit rolig och idag är det kanon väder i Rom, så humöret är ändå på topp.  

Av Stefania Citraro - 20 oktober 2011 15:22

Dagens outfit.


Nu är jag på väg ut i ett halvtaskigt väder. Första dagen jag ser lite regn, hoppas bara att det håller upp medens jag är ute. Nu ska jag in till centrum och lämna cv i två butiker sedan ska jag ta mig vidare till "Re di Roma" (hur fan jag nu ska ta mig dit) på en intervju. Wish me luck! 

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards