sc-atrome

Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

A LITTLE BIT STRESSED OUT

Av Stefania Citraro - 27 mars 2012 18:12

Tråtan av choklad som jag köpt. "Auguri Cippoli" är ett internskämt varav betyder "grattis löken"


       

Killarna fick för sig att ta med sig ett bord hem på kvällen.


Jag och A innan vi tog oss till Trestevere i Söndags.


Folden Trestevere.


 

A med Svenskan och Holländskan.




 

På bara några dagar så blommande allt ut och med det som kom den efterlängtade pollen...



Förra veckan som gick så var jobbet bra i början på veckan men inte på slutet. Orkade inte alls jobba på torsdagen och på fredagen tog jag ledigt. Jobbade sedan lördagen och ledig på söndagen. Har vart väldigt stressad senast tiden, av någon anledning som jag inte vet. Kan vara att jag aldrig har tid till att ägna åt mig själv och att jag knappt hinner hem innan jag går utanför dörren igen. Men om ca en månad ska det nog lösa sig, ska flytta in hos G och A och då behöver jag inte längre flänga fram och tillbaka (då nästan all ledig tid spenderas hemma hos dessa två hönsen). Vi bestämde efter några lägenhetsvisningar att det var bättre att alla bodde kvar hemma hos G tills vi vet hur länge vi alla stannar kvar i Rom, och över sommaren så går det bra att stanna där. Så mitt sk "kontrakt" (om det nu fanns något) med den lägenheten jag är i nu är uppsagt och måste vara härifrån senast den 10-12 maj. Ska faktiskt bli skönt att flytta på sig, känns inte riktigt som mitt hem här.


I fredags fyllde G år och det firades med presenter, pizza, tårta, champagne, alkohol och utgång. Tror födelsedagsbarnet  var nöjd med både kalsande och presenterna.


I söndags åkte jag, G och A till Trestevere som ligger inte långt från centrum, det är en flod och zonen är jättevacker. Vi vandrade runt där och tog oss sedan ett glas öl för att sedan åka hem och handla en massa mat. En väldigt stressig och snurrig dag då nästan alla var på dåligt humör och vi var sena som fan då vi hade bjudit hem en Svenska och en Holländska som vi träffat på puben i fredags.  Söndagen slutade bra i alla fall, vi fick lagat mat och tjejerna verkade nöjda efter några glas vin även då de fått äta världens torraste pasta.


Igår gick jag ut för att jobba men när jag kom tillbaka från jobbet så kom jag inte in i lägenheten då jag glömt mina nycklar på min säng. Bra jobbat där steffi! Så kom aldrig iväg till jobbet då mina rumskamrater slutade att jobba båda två klockan halv 10.


Idag har inte heller varit en bra jobbdag för mig, då jag fortfarade känner mig stressad och har svårt att prata med människor. Imorgon ska jag försöka komma iväg riktigt tidigt så att jag sedan har resten av dagen att spendera som jag vill.


För övrigt så dör man av värme här i Rom. Igår var det nästan 30 grader och svårt att jobba. Vill inte ens tänka mig hur varmt det är i juni-juli-augusti...


Nu hade jag tänkt att slå en pling hem till mina päron i Sverige, sedan äta mig någonting och dra mig till jobbet.


Ps.

Mina föräldrar och min bror kommer ner till Rom den 13 april då jag fyller år i april månad. Ska bli riktigt kul att få träffa dom igen.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefania Citraro - 3 augusti 2013 20:01


  Bilder frān igār och Klubben, sista natten i Rom / Photos from yesterday and the club, last night in Rome.         Skriver mer imorgon eller en annan dag. Nu slutar jag pā jobbet och kickar fōr att sāga hejdā. Sen hem och packa resten...

Av Stefania Citraro - 31 juli 2013 16:52

          Bilder frān min hāllplats dvs colosseum, min vāska jag kōpte och innan jag sprang / Pictures from my bus stop ie colosseum, my bag I bought and before I ran        Nāgra bilder frān igār. Igār fick jag gjort ganska mycket sā...

Av Stefania Citraro - 27 juli 2013 18:35


      Dagens outfit och Colan / Todays outfit and the Coke  Idag har det varit 37 grader varm och igār var det lika varmt, det ār nāstan som jag sa till Filip idag, "du kommer inte vilja ha mer sol efter Rom".  Vāgglōssen har inte bitit mig...

Av Stefania Citraro - 24 juli 2013 17:03

        Skor - Greisy, Klānning - Zara & Vāska - Mango  /  Shoes - Greisy, Dress - Zara & Bag - Mango       Idag sā kommer fotona frān min andra klānning jag kōpte herromdagen och skorna, ālskar bāde klānning och skorna. Alla bōr ha en...

Av Stefania Citraro - 21 juli 2013 19:15


  Bilder frān igār och pā min "body" som jag kōpte pā Zara / Photos from yesterday and on my "body" that I bought at Zara.       Sitter pā kontoret men slutar snart. Imorgon ār jag ledig och dā blir det att āka till stranden! Nu ār det ba...

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards