sc-atrome

Alla inlägg den 8 april 2012

Av Stefania Citraro - 8 april 2012 18:46

Mina två kära jobbarkompisar och vänner, fr. höger Jose - Portugal och fr. vänster Liam - Skottland.


Ville vakna upp och finna ett påskägg vid min sida.


 

Vinnande laget och själv blev det en 5 mål från min sida. 



Glad påsk på alla där hemma i Sverige, oroa er inte även i Rom är det kallt och dåligt väder idag, men det är påsk. Inte för att jag firat påsken direkt, själv och ingen påskmat utan bara en massa jobb. Men men, ibland så är det så att man får spendera högtider ensam.


I torsdags fick jag spelat fotboll som sagt, vilket var sjukt kul och alla var nöjda. Så nu vill dom ha med mig på några fler matcher som vi förhoppningsvis ska vi spela i veckan som kommer. Dagen efter fotbollen var inte direkt lika rolig, hade den värsta träningsvärken jag haft i hela mitt liv. Inte bara att benen, rumpan och låren gjorde ont som F*N, utan även ryggen, magen, armarna och fötterna. Ni kan ju tänka er hur jag gått sedan i torsdags, bokstavligt talat så fick jag rulla ut ur sängen båden i fredags och lördags morse. Men ska inte klaga, hade ju i alla fall kul på fotbollsplanen.


För övrigt så har jag jobbat hela veckan, även idag och ska snart dra iväg till jobbet igen. Imorgon blir en ledig dag och om vädret är fint ska alla på jobbet ta en ledig dag, då bossen engagerat en grillfest på stranden. Så om vädret passar sig drar vi alla iväg till havet och grillar och myser, hoppas vädret är fint för hade vart riktigt mys efter en hård arbetsvecka.


Har just lagt på luren efter att ha pratat med mina päron som för övrigt kommer till Rom på fredag (inkl. min broder), ser verkligen fram emot att få träffa min kära familj igen.


Sista tillägget; är att även vädret här i Rom senaste 3 dagarna har vart piss, så ni i Sverige behöver inte känna er ensamma.


GLAD (ensam) PÅSK !

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards