sc-atrome

Direktlänk till inlägg 1 april 2012

WORK HARD AND GET REWARD

Av Stefania Citraro - 1 april 2012 17:28

Tacosallad med couscous jag hade till lunch i veckan 



En av veckans outfits i det varma vädret


   

Tevere och Bacardi





Veckan som gått har som vanligt spenderats med att jobba en del och som min rubrik säger, om man jobbar hårt så får man belöning. I fredgas fick jag samlat ihop en tjugonio personer till jobbet vilket innebär att jag tjänade 2000 kr på en kväll, kändes väldigt bra må jag säga!


Min bondebränna blir värre och värre, haha. Är svart på armar, bröst och i ansiktet, resten av kroppen är jag vit som ett spöke. Får försöka att sola lite i bikini för att få bort denna vackra bränna, men man ska inte klaga för vädret här är underbart. Idag när man är ledig så är vädret självklart lite sämre, det är en 18-19 grader och molnigt så det blir ingen solning idag för min del.


I lördags så jobbade jag inte dagen utan var ute på stan med G, vi försökte finna en cykel att hyra men det visade sig att det inte var det lättaste då alla skickade oss till olika ställen. Det slutade helt enkelt med att vi inte hyrde någon cykel, så funderar istället på att köpa mig en begagnad en så jag kan cykla till jobbet. Ska kolla runt och se om jag finner någon fin tvåhjuling som kan bli min. Som sagt efter vi letat cykel så gick vi och köpte oss var sin bacardi, gick till trastevere och satte oss vid floden tevere (svenska tibern) och drack våran dryck och njöt av solnedgågen. Väldigt mysig och skönt, runt 8 tiden var jag dock tvungen att dra för att åka och jobba igen


Idag är första dagen på ca en månad som jag är själv och inte har någon plan eller något att göra. På ett sätt känns det ganska skönt men ändå väldigt rastlöst, kan dock hända att det är detta jag behöver då jag känt mig stressad på senaste tiden. Varför denna söndagen spenderas ensam är för att G och A åkte ner till Kalabrien idag för att stanna där i över en vecka för att fira påsken med familjen. Jag själv blir ensam kvar i Rom med inga planer inför påsken, troligtvis blir det en väldans massa jobb.


för övrigt så kommer min familj om två veckor och Hanna kommer ner i juni för att jobba med mig under ca 3 månader. Idèn slog mig när hanna ringde mig herromdagen, varför inte komma och vara med mig och jobba under sommaren innan hon drar till London?! Och visst fastnade mitt hjärta för denna idè, så jag talade med bossen min och han tyckte det lät som en bra idè. Så sommaren i Rom spenderas inte bara med jobb utan även med mitt halva jag.





 
 
Amanda Lindkvist

Amanda Lindkvist

2 april 2012 11:57

Snygg blogg! <3

http://mandalikesblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefania Citraro - 3 augusti 2013 20:01


  Bilder fràn igàr och Klubben, sista natten i Rom / Photos from yesterday and the club, last night in Rome.         Skriver mer imorgon eller en annan dag. Nu slutar jag pà jobbet och kickar fòr att sàga hejdà. Sen hem och packa resten...

Av Stefania Citraro - 31 juli 2013 16:52

          Bilder fràn min hàllplats dvs colosseum, min vàska jag kòpte och innan jag sprang / Pictures from my bus stop ie colosseum, my bag I bought and before I ran        Nàgra bilder fràn igàr. Igàr fick jag gjort ganska mycket sà...

Av Stefania Citraro - 27 juli 2013 18:35


      Dagens outfit och Colan / Todays outfit and the Coke  Idag har det varit 37 grader varm och igàr var det lika varmt, det àr nàstan som jag sa till Filip idag, "du kommer inte vilja ha mer sol efter Rom".  Vàgglòssen har inte bitit mig...

Av Stefania Citraro - 24 juli 2013 17:03

        Skor - Greisy, Klànning - Zara & Vàska - Mango  /  Shoes - Greisy, Dress - Zara & Bag - Mango       Idag sà kommer fotona fràn min andra klànning jag kòpte herromdagen och skorna, àlskar bàde klànning och skorna. Alla bòr ha en...

Av Stefania Citraro - 21 juli 2013 19:15


  Bilder fràn igàr och pà min "body" som jag kòpte pà Zara / Photos from yesterday and on my "body" that I bought at Zara.       Sitter pà kontoret men slutar snart. Imorgon àr jag ledig och dà blir det att àka till stranden! Nu àr det ba...

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards