sc-atrome

Direktlänk till inlägg 12 april 2012

FAMILY VACATION

Av Stefania Citraro - 12 april 2012 08:02

Familjefoto från min studet. La famiglia!




Som vädret ser ut att bli idag. Morgon bild. 



I måndags blev det ingen utflykt till havet, vädret var inte alls bra så blev en middag som jag inte orakde gå på då jag var för trött.


I tisdags och igår har jag jobbat som vanligt, har dock varit två tunga dagar och inte särskilt roliga. Igår blev det ännu en fotbollsmatch med gänget, fick allt gjort en 4-5 mål och vart stolt med mitt spelande. Denna gången mötte vi dock killar från Colombia och Brasilien så man kan säga att dessa killar vart lite bättre än de förra, men vi förlorade dock bara med ett mål som vi egentligen skulle ha vunnit. Efter matchen var klockan mycket och chefen min ville att jag skulle jobba halva skiftet på Highlander (första puben), inte vet jag varför men fick åka direkt efter matchen till jobbet. Utan dusch och utan nya fräsch kläder fick jag jobba en 3 timmar. När jag kom hem kände jag mig inte bara äcklig utan också fruktansvärt trött och inte har jag sovit mycket inatt heller för somnade vid 3 tiden och gick upp klockan 7, underbara tre timmar kan man säga.


Just nu är klockan lite över 8 och jag ska dra iväg för att handla lite och fylla mitt kylskåp då mina päron och min bror kommer imorgon, och då min bror ska sova hos mig så får jag väll ha något att bjuda på. Min familj kommer att landa runt 1 tiden imorgon och ser verkligen fram emot att få träffa min lilla familj igen. Så det blir bara jobb idag för min del och sedan har jag tre dagars ledighet och börjar igen på måndag då min familj åker hem.


Dagen ska självklart spenderas med en massa jobb, så nu drar jag iväg och handlar sedan drar jag iväg till jobbet. Hem och städa lite och sedan iväg till jobbet igen, detta är planerna för dagen.


För övrigt ser dagen ut att bli fin men lite kall nu på morgonen, sitter dock ändå med öppet fönster för att få in lite luft.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefania Citraro - 3 augusti 2013 20:01


  Bilder fràn igàr och Klubben, sista natten i Rom / Photos from yesterday and the club, last night in Rome.         Skriver mer imorgon eller en annan dag. Nu slutar jag pà jobbet och kickar fòr att sàga hejdà. Sen hem och packa resten...

Av Stefania Citraro - 31 juli 2013 16:52

          Bilder fràn min hàllplats dvs colosseum, min vàska jag kòpte och innan jag sprang / Pictures from my bus stop ie colosseum, my bag I bought and before I ran        Nàgra bilder fràn igàr. Igàr fick jag gjort ganska mycket sà...

Av Stefania Citraro - 27 juli 2013 18:35


      Dagens outfit och Colan / Todays outfit and the Coke  Idag har det varit 37 grader varm och igàr var det lika varmt, det àr nàstan som jag sa till Filip idag, "du kommer inte vilja ha mer sol efter Rom".  Vàgglòssen har inte bitit mig...

Av Stefania Citraro - 24 juli 2013 17:03

        Skor - Greisy, Klànning - Zara & Vàska - Mango  /  Shoes - Greisy, Dress - Zara & Bag - Mango       Idag sà kommer fotona fràn min andra klànning jag kòpte herromdagen och skorna, àlskar bàde klànning och skorna. Alla bòr ha en...

Av Stefania Citraro - 21 juli 2013 19:15


  Bilder fràn igàr och pà min "body" som jag kòpte pà Zara / Photos from yesterday and on my "body" that I bought at Zara.       Sitter pà kontoret men slutar snart. Imorgon àr jag ledig och dà blir det att àka till stranden! Nu àr det ba...

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards