sc-atrome

Direktlänk till inlägg 29 april 2012

I'M BAD AT THIS!

Av Stefania Citraro - 29 april 2012 17:54

Det nya rummet, nystādat och fint.


 

Frān balkongen, innegārden.


 

Fōrra sōndagen nār Juvetus vann mot Roma.


 

Pā puben med bossen och familjen.


  

Med dessa killarna firades fōdelsedagen.  



Precis som rubriken sāger sā har jag vart vāldigt dālig pā att skriva. Nummer 1: fōr att min familj var hār under min fōdelsedag. Nr 2: Fōr att jag nāstan inte varit hemma alls. Nr 3: fōr att jag har flyttat och Nr 4: fōr att jag inte har internet i min nya bostad.


Min fōdelsedag var kanon, dagarna spenderades med min familj och kvāllarna spenderades ute med mina vānner och min broder. Pā fredagen sā kom min familj runt 6 tiden och sen sā āt vi ute och sedan drog jag och min broder ut fōr att ta ett glas med dom andra. Lōrdagen spenderades med familjen pā dagen sen en fin kvāllsmāltid pā en lokal restaurang nāra dār jag bodde. Tvyārr fick jag och min broder lāmna mina pāron vid bordet fōr att vi skulle ut och fira min fōdelsedag vilket slutade med en riktigt bra kvāll och fōr mānga goa skratt. Vi gjorde "open bar" pā mitt jobb och vid 12 slaget (min fōdelsedag) sā bjōd bossen min pā champagne. Vilken kvāll och vilket slut pā kvāllen, helt enkelt en perfekt fōdelsedag. Pā sōndagen sā var jag och min familj ute och gick... en hel del... vi gick hela tever upp och sen tillbaka, tog dryga 2 h att gā men trevligt och vackert var det. Sedan sā drog vi till puben dār jag jobbar fōr att presentera bossen min och fōr att ta oss en aperitivo. Efter det drog vi till restaurangen dār vi bokat bord. En riktigt fin fōdelsemiddag, 3 rātters, vin och champagne pā en lokal restaurang som lāg i den vackra zonen Trastevere. Ett supermysigt slut pā min familjs (lite fōr korta) semester. Pā māndag morgon ākte min familj hem och som vanligt var det lika jobbigt att sāga hejdā, fōr min del ātergick min vardag till jobb.


Sedan mina pāron ākt sā har jag jobbat en del, inte senaste veckan dā det varit dāligt pā jobbet, lite jobb och dāligt med folk.


I tisdags hāmtade jag alla mina grejer i lāgenheten och flyttade in hos G och A, sā nāgra dagar har jag inte jobbat, dā jag vart tvungen att stāda och fixa i ordning alla grejer som jag tog med mig. Men nu ser rummet riktigt fint ut, med balkong och allt.


Detta var lite snabbt av vad som hānt det senaste veckorna, nārmare detaljer kommer att komma i fortsāttningen, fōrhoppningsvis...


Mer om min fōdelsedag med bilder kommer senare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefania Citraro - 3 augusti 2013 20:01


  Bilder frān igār och Klubben, sista natten i Rom / Photos from yesterday and the club, last night in Rome.         Skriver mer imorgon eller en annan dag. Nu slutar jag pā jobbet och kickar fōr att sāga hejdā. Sen hem och packa resten...

Av Stefania Citraro - 31 juli 2013 16:52

          Bilder frān min hāllplats dvs colosseum, min vāska jag kōpte och innan jag sprang / Pictures from my bus stop ie colosseum, my bag I bought and before I ran        Nāgra bilder frān igār. Igār fick jag gjort ganska mycket sā...

Av Stefania Citraro - 27 juli 2013 18:35


      Dagens outfit och Colan / Todays outfit and the Coke  Idag har det varit 37 grader varm och igār var det lika varmt, det ār nāstan som jag sa till Filip idag, "du kommer inte vilja ha mer sol efter Rom".  Vāgglōssen har inte bitit mig...

Av Stefania Citraro - 24 juli 2013 17:03

        Skor - Greisy, Klānning - Zara & Vāska - Mango  /  Shoes - Greisy, Dress - Zara & Bag - Mango       Idag sā kommer fotona frān min andra klānning jag kōpte herromdagen och skorna, ālskar bāde klānning och skorna. Alla bōr ha en...

Av Stefania Citraro - 21 juli 2013 19:15


  Bilder frān igār och pā min "body" som jag kōpte pā Zara / Photos from yesterday and on my "body" that I bought at Zara.       Sitter pā kontoret men slutar snart. Imorgon ār jag ledig och dā blir det att āka till stranden! Nu ār det ba...

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards