sc-atrome

Direktlänk till inlägg 19 juni 2012

BACK ON TRACK

Av Stefania Citraro - 19 juni 2012 16:02


Glad tjej som precis kommit till havet.


 


   
Alla på "trampbåten"


   
Strandbilder från igår. Jag med mina två arbetskamarater


   
Strandbilder från igår. Andres har roligt medens Hanna sover.


   
Några av sommarens Out-fits.





Nu var det längesedan jag skrev igen, (dock för att jag inte haft internet i min nya lägenhet) men jag tänkte inte berätta särskilt mycket om vad som hänt då det passerat för lång tid. Ska istället börja att skriva från idag och bli bättre på bloggskrivandet då jag fixat ett laddningsbart usb-minne, dvs mobilt bredband.


Lite vad som hänt/ska hända:
*Hanna har kommit till Rom och till våran lägenhet och ska stanna här till mitten av september hon har också börjat jobba med mig och trivs och allt har hittills funkat bra och vart roligt.
*I augusti månad åker jag ner till Kalabrien och spenderar hela månaden med min familj och mina släktingar, ser så fram emot det!
*För er som inte vet så har jag vart tillbaka i Sverige för ca 2 veckor sedan åkte jag tillbaka till Rom. Dock var jag inte i Sverige längre än 2 veckor men det var väldgit mysigt att få träffa dom allra flesta igen.
*Vet att man inte ska klaga på vädret med här i Rom är det faktiskt FÖR varmt. Det är runt 35 grader varje dag och ingen vind, vilket gör det svårt att sova på nätterna och joba på dagarna.


Idag gick jaf och Hanna upp klockan 10 för att jobba. Hanna dock bara vara ute och jobba i en och en halv timme innan jag började få fruktansvärd huvudvärk och illamående. Jag vet inte om det är värmen och solen som gör det eller om det är min migrän som är och häslar på, men just nu ligger jag i alla fall i min säng och mår dåligt medens Hanna är ute och jobbar. Hoppas dock att jag är bättre till ikväll så jag kan åka och jobba.


Igår så tog jag och Hanna ledigt från jobbet och åkte med A till havet här i Rom. Visst var det underbart och visst var det vackert men havet i Kalabrien går inte att jämföra med. Men vi spenderade i alla fall en vacker dag vid havet med två arbetskamarater och hyrde en "trampbåt" (eller vad man nu kallar det i Sverige) och trampade runt på havet med den. Det var en kanon dag och slutade ännu bättre då Italien gick vidare i gruppspelet i EM.


PS.
Förlåt om jag har galet många felstavningar, men detta är tredje gången jag fått skriva om allt då internetet har dampad och laggat, så har inte orkat läsa igenom allt denna gången.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefania Citraro - 3 augusti 2013 20:01


  Bilder fràn igàr och Klubben, sista natten i Rom / Photos from yesterday and the club, last night in Rome.         Skriver mer imorgon eller en annan dag. Nu slutar jag pà jobbet och kickar fòr att sàga hejdà. Sen hem och packa resten...

Av Stefania Citraro - 31 juli 2013 16:52

          Bilder fràn min hàllplats dvs colosseum, min vàska jag kòpte och innan jag sprang / Pictures from my bus stop ie colosseum, my bag I bought and before I ran        Nàgra bilder fràn igàr. Igàr fick jag gjort ganska mycket sà...

Av Stefania Citraro - 27 juli 2013 18:35


      Dagens outfit och Colan / Todays outfit and the Coke  Idag har det varit 37 grader varm och igàr var det lika varmt, det àr nàstan som jag sa till Filip idag, "du kommer inte vilja ha mer sol efter Rom".  Vàgglòssen har inte bitit mig...

Av Stefania Citraro - 24 juli 2013 17:03

        Skor - Greisy, Klànning - Zara & Vàska - Mango  /  Shoes - Greisy, Dress - Zara & Bag - Mango       Idag sà kommer fotona fràn min andra klànning jag kòpte herromdagen och skorna, àlskar bàde klànning och skorna. Alla bòr ha en...

Av Stefania Citraro - 21 juli 2013 19:15


  Bilder fràn igàr och pà min "body" som jag kòpte pà Zara / Photos from yesterday and on my "body" that I bought at Zara.       Sitter pà kontoret men slutar snart. Imorgon àr jag ledig och dà blir det att àka till stranden! Nu àr det ba...

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards