sc-atrome

Alla inlägg den 1 november 2011

Av Stefania Citraro - 1 november 2011 18:50

         

Några bilder från igår.


Vart lite dålig på att uppdatera mig, just nu sitter jag och funderar på om jag ska åka tillbaka till Rom imorgon eller om jag åker torsdag morgon. I vilket fall, igår å firade vi halloween då det var den 31 oktober, en mycket rolig kväll med många skratt. Blev inte så mycket till att klä ut sig, men de flesta fick lite make-up i ansiktet och jag fick gjort mig en rosett. Ikväll ska jag åka och äta hos min faster Teresa och sedan hälsa på min farfar, sedan blir det väll att dra till "bar di Bruno" som de flesta kvällarna. Idag har jag också vart på kyrkogården och hälsat på min farmor Carlotta, och lämnat blommor till henne. Idag är det en röd dag i Italien då den 1 november är för att hedra alla helgon i paradiset och för att komma ihåg de som inte längre lever och finns vid vår sida. Nu ska jag dra på mig lite kläder och börja dra mig till min

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards