sc-atrome

Alla inlägg den 10 november 2011

Av Stefania Citraro - 10 november 2011 20:24

   


Ja, ikväll har jag försökt mig på att baka en kladdkaka utan svenska mått (dl,cl, kryddmått osv) och utan att veta graderna på ugnen då ugnen är gasugn. Det var inte det lättaste och som jag trodde så brände jag skiten. Tanken var att jag skulle baka en kaka till G, hans bror och kusin som var på besök för att imponera på italienarna. Gick inte alls så bra... Nu vet jag inte ens om jag ska ta med mig kakan hem till dom, men har dock skrattat mycket åt denna skit kaka. Kanske borde följt Hannas råd och köpt en istället... aja, sånt som händer, nu har jag i alla fall fått lagat mig en höjdarmåltid. Kött och friterade potatis med tomat står på menyn!

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards