sc-atrome

Alla inlägg den 7 januari 2012

Av Stefania Citraro - 7 januari 2012 12:48

1910-talet


1930-talet


 

1950-talet.
Sitter och kollar modet från tidigare år och måste säga att dom äldsta är dom fräckaste! Är helt kär i 30-talet och hoppas man får bära en sådan klänning.



Nu är jag äntligen tillbaka i "stada" Rom! Vet inte hur det kommer sig att jag inte fick skrivit igår, för åkte ju faktiskt tillbaka i torsdags och kom till lägenheten på kvällen. I torsdags var jag dock supertrött efter att fått släpa två stor resväskor en bra bit, handlat mat och packat upp alla grejorna, men igår fick jag inte mycket gjort... var en chill dag hemma och efter stoppat i mig både chips och cola så fick jag för mig klockan 7-8 på kvällen att gå ut och springa. Så det var vad jag gjorde igår.
Hur gick min resa annars då och vad har hänt ang nya jobb?:
Min resa gick bra, lång men bra fick vänta en del på bussen men det ordnade sig allt bra.
När det gäller jobb så var det så att när jag var i sverige så hade ett italienskt nummer ringt mig två ggr, så när jag satt på bussen så ringde jag tillbaka. Det var så att för längesen hade jag sökt jobb hos Vodafone så nu hade dom ringt mig och ska nu på tisdag på intervju, känns bra. Sedan sa en av min roommates att hon ville pratat med mig en dag för att hon hade möjligtvis ett jobb till mig, så känner mig ganska positiv igen ang jobb. När det gäller modevisningen så är det fort på G, har pratat med hon som fixade det åt mig (Angela) och kollade lite hur det va. Modevisningen är den 29 januari och det är med insperation från början av 1900-talet och framåt och av kända modeikoner. Blev så glad när hon skrev såhär: "Bene :) gli abiti sono bellissimi, sarai una principessa!!!" Vilket betyder: "Bra :) Kläderna är jättevackra, du kommer vara en prinsessa!!!" Visst är det kul när man får såna komentarer, så nu ser jag fram emot att gå och någon dag ska jag komma förbi för att testa gå där (hur det nu ska gå haha) men det ordnar sig.


Förutom det, så skiner solen varmt här, sitter med helt öppna fönster och bara njuter. Tror det blir en sväng på stan med G och sedan får jag nog ta och städa mitt rum. Sen är det även såhär att min kära Hanna billabong fick i julklapp av sin underbara mamma Marie, att åka ner till Rom över sin födelsedag. Så min Billabong kommer från den 26 jan - 2 februari och vi ska ha så kul som det bara går, ser fram emot det så!

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards