sc-atrome

Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Stefania Citraro - 24 januari 2012 15:10

Pizzabakning på G.


Ett cafè som hetter "caffe borgia" 


Inne på restaurangen


 

En kvällspromenad på Roms gator.




Vad har jag nu gjort i dessa dagar.


Lördag: På kvällen var jag och gjorde pizza hemma hos G och hans roommates. Jag och G höll på i över 4 timmar men pizzorna blev supergoda


Söndag: Blev en heldag av att bara ta det lugnt kolla film och mysa, fick inte gjort någonting helt enkelt.


Måndag: Så var jag och provade klänningen igen, med smycken och skor. Klänningen är jättevacker och även skorna som är handgjorda. Till det fick jag ett par fina örhängen och ett halsband. Det jag oroar mig för är bara att klänningen är jättelång, framtill så snubblar man nästan på den och baktill så är det ett släp på 1,5 m. Plus att klänningen är fodrad och gjord av tyg som är jättetungt, trodde jag skulle dö av värme i den. Visst är det kul att dom just valt denna klänningen till mig, men jag verkar vara den enda med denna enorma klänning och jag är den mest oerfarna... så vi får hur detta går... Såg också 6 av modellerna som skulle vara med, dom flesta av dom är jättesöta men jag verkar vara den längsta. visst fanns det långa men som sagt verkar vara den som är längs av dom 6 st jag såg iaf. På lördag ska jag vara på Circolo degli artisti, där alla modellerna ska vara, då ska vi prova allt. Kläder och tillbehör och gå, och alla modellerna kommer vara där. Ska bli kul och interessant att se!
Efter jag var och provat klänningen i zonen Ottaviano så åkte jag och G in mot centrum och gick och åt på en kinesisk restaurang denna gången, då G fått upp ögonen för utländsk mat. Det var inte lika gott som den japanska maten men helt ok.


Tisdag: Idag har jag sökt lite jobb och så, startat en maskin tvätt och tänkte ut och springa. Nu för en halvtimma sen så ringde även Angela (hon som fixade denna modevisning för mig och som också ringer för andra jobb) och frågade om jag ville jobba imorgon som hostess för en lokal som heter Heaven. Så jag svarade ja, så imorgon ska jag jobba på denna lokal, antar att det är ett jobb som värdinna, helt enkelt göra lite allt möjligt. Ska bli väldigt roligt dock och även att få känna på att jobba lite.


För övrig så är vädret varmt men har inte varit så soligt på 3 dagar nu, men det gör inte så mycket. På torsdag kommer Hanna, ser fram emot det så!

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards