sc-atrome

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Stefania Citraro - 15 januari 2012 18:58

Rino Gaetano.



Lite trafik då det är söndag, men alltid lika fint väder.




Dagens rubrik fick insperation från en italiensk sångare som heter Rino Gaetano, som min bror alltid lyssnar på. Och har på sista tiden öppnat upp ögonen för hans musik och hans texter.


Igår var jag och G och käkade en pizza i centrum och sen tog vi oss en öl på "Irish pub" som vi brukar gå till. Där alla jämt är så sjukt glada och sjunger och har för sig, i och för sig så är det nästan bara amerikanare där, men alltid lika kul att gå dit. Ïdag har jag vart ute på lite små ärenden och sedan var jag och handlade lite mat. Efter det har jag städat i två och en halv timma, då det var min vecka att ta köket och sedan så tänkte jag att det var lika bra att ta badrummet och mitt rum samtidigt. Så idag har jag städat, känns alltid lika bra efteråt när man är klar och idag så klappa jag mig själv på axeln genom att göra mig en go cappuccino. Om en liten stund tänkte jag ut och ta mig en liten springrunda och sedan tänkte jag göra mig en go köttbit till kvällsmat och maybe lite couscous till det. På tisdag blir det att åka till kommunen, då imorgon så kan inte G följa med och jag måste ju ha två personer som vittnar om att jag är jag, så på tisdag ska jag fixat mitt jäkla legg...

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards