sc-atrome

Direktlänk till inlägg 14 november 2011

HAPPY, MAD, HAPPY, TIRED

Av Stefania Citraro - 14 november 2011 17:11

 



Vilken dag, jag är helt slut och klockan är bara halv 6! Jo, nu ska ni få höra vad som hänt lilla mig idag... Gick upp klockan 9 i morse då jag visste jag hade mycket att göra, men var otroligt glad och positiv trots att jag gått upp så "tidigt". Startade en maskin tvätt och sedan gick jag ner och köpte mig en briosch som jag tillsammans med en cappuccino startade dagen med. Efter det fick jag fixat mig och gett mig iväg för att finna företaget Romana Diesel, som min farbror fixat en jobbintervju hos, det var inte det lättaste. Detta företag visste jag låg precis utanför Rom "centrum" och jag var tvungen att byta buss två gånger. På första bussen frågade jag vart jag skulle gå av och busschauffören sa att han skulle säga till. Men den här jävla busschauffören började ragga på mig och slutade med att han tog mig på en extra tur för att få flörta lite mer och sa att så fort han sett mig så hade han blivit "träffad". Han frågade om jag va singel ooch jag svarade nej då jag började störa mig ordentligt på han, idiotjävel. Till slut kom jag dit jag skulle och med mig själv i behåll, och inte va chauffören ful eller otrevlig, tvärtom. Men herregud va arg jag va när jag gick av, tänker aldrig mer fråga italienska chaufförer vart jag ska gå av nästa gång. I alla fall, till slut fick jag hittat hållplatsen som jag skulle ta nästa buss ifrån, det roliga var att jag BARA fick vänta 50 minuter på bussen. (vid denna punkt hatade jag allt som hade med buss - och italien att göra) När jag till slut fått satt mig på bussen och åkt en stund så märkte jag efter ett tag att jag åkt för lång, så det var bara att sitta kvar, åka i 40 min (och detta var verkligen utanför Rom) och tillbaka 30 min igen för att äntligen ta mig till företaget. (vid denna punkt hatade jag allt + att jag var fruktansvärt hungrig) Jag fick träffat Giovanni som jag skulle träffa och en annan chef och vi tillsammans diskuterade i 30 min vad jag skulle kunna göra för jobb. När jag gick därifrån så var i princip allt jag fattat att jag uppenbarligen fått jobb. Att jag ska vara med i teater och på något vis sälja provisions grejer genom att skicka mail till olika kommuner/företag. Bra där, att jag förstod allt! I alla fall ska jag med dessa två cheferna på någon religös teater imon för att få en bild av vad detta jobbet handlar om och förhoppningsvis mer förstå mig på vad det är jag ska göra. Efter mötet och ca 1 timmes bussfärd hem fick jag handlat lite mat och gjort mig lite pasta. Nu är jag så trött så jag tror jag ska svimma, jag lever, jag mår bra och jag är mätt, men jag är fortfarande fruktansvärt förbannad på italienska busschaufförer...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefania Citraro - 3 augusti 2013 20:01


  Bilder fràn igàr och Klubben, sista natten i Rom / Photos from yesterday and the club, last night in Rome.         Skriver mer imorgon eller en annan dag. Nu slutar jag pà jobbet och kickar fòr att sàga hejdà. Sen hem och packa resten...

Av Stefania Citraro - 31 juli 2013 16:52

          Bilder fràn min hàllplats dvs colosseum, min vàska jag kòpte och innan jag sprang / Pictures from my bus stop ie colosseum, my bag I bought and before I ran        Nàgra bilder fràn igàr. Igàr fick jag gjort ganska mycket sà...

Av Stefania Citraro - 27 juli 2013 18:35


      Dagens outfit och Colan / Todays outfit and the Coke  Idag har det varit 37 grader varm och igàr var det lika varmt, det àr nàstan som jag sa till Filip idag, "du kommer inte vilja ha mer sol efter Rom".  Vàgglòssen har inte bitit mig...

Av Stefania Citraro - 24 juli 2013 17:03

        Skor - Greisy, Klànning - Zara & Vàska - Mango  /  Shoes - Greisy, Dress - Zara & Bag - Mango       Idag sà kommer fotona fràn min andra klànning jag kòpte herromdagen och skorna, àlskar bàde klànning och skorna. Alla bòr ha en...

Av Stefania Citraro - 21 juli 2013 19:15


  Bilder fràn igàr och pà min "body" som jag kòpte pà Zara / Photos from yesterday and on my "body" that I bought at Zara.       Sitter pà kontoret men slutar snart. Imorgon àr jag ledig och dà blir det att àka till stranden! Nu àr det ba...

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards