sc-atrome

Direktlänk till inlägg 24 november 2011

THEY SAY THINGS HAPPENS FOR A REASON

Av Stefania Citraro - 24 november 2011 13:33

           

 

Glasen från IKEA.


Nu har jag vart dålig igen på att blogga. Så ska förklara vad jag haft för mig i dessa dagarna.


I måndags kväll när jag kom till G så var ingen tiramisu gjord vilket gjorde mig besviken... Det blev till att ta det lugnt och kolla film.


I tisdags gick jag till en salong som inte ligger lång ifrån där jag bor och fick pratat med ägaren. Hon var intresserad av mig men hade för tillfället inget jobb till mig. Hon sa i alla fall att hon ville veta hur mycket jag tog osv och att jag måste ge ett 100 % svar om jag vill ha jobb om det nu finns möjlighet. (jag tänkte ringa henne idag och svarar på allt) Det verkar vara ett kanon jobb, få jobba med naglar och på en jättefin salong/vax/laserbehndling ställe och personalen verkade jättegulliga, så ska ge svar och hoppas man får något. Efter det så gick jag och köpte ingredienser för att göra en tiramisu och tog med det hem till G, och visst blev den bra! Första gången jag och G någonsin gjort en tiramisu men den blev så god. Och herregud vad vi skrattade... Då vi inte hade någon visp och skulle försöka att vispa äggvitan (så den blev hård). G började med att använda sig av en gaffel som sedan blev till 5 gafflar. Efter 20 min hade det inte hänt så mkt, så då får hans tokiga rommate idén att bygga en visp. Av en en gamal fläkt så fick han tagit bort vingarna och satt fast två gafflar i stället och det roligaste av allt var att det funkade. Herregud vad jag skrattade...Efter tiramisun så gick jag och G ut en sväng på stan och tog oss ett glas vin eller två, bra avslut på kvällen.


I onsdags var jag (och G som följde med mig) på jobbintervju. Intervjun var som promoter för att sälja kaffekapslar till barer och restauranger och verkar som en ganska bra idè. Det var jag och en äldre kvinna som var på intervjun och om jag vill har jag det jobbet, imorgon ska dom ringa mig och vill ha ett svar om jag vill ta mig an detta jobbet. Jag har inte riktigt bestämt mig än, då jag måste lägga ner en del tid på det om jag vill sälja och säljer jag inget så tjänar man ju inte heller. Dock så tror jag starkt på idèn och jag kan ju lägga aa med det när jag vill så funderar på att ta det i vilket fall. Som sagt har resten av dagen att fundera ut vad jag vill göra och bestämma mig imorgon. Efter jobbintervjun så fick jag och G för oss att åka till IKEA då han ville köpa en del grejer till sin lägenhet, och till IKEA bar det av. Vad vi gick för att finna det svenska företaget och när vi till slut fann det så orkade vi knappt gå mer. Men G fann vad han ville och jag fick köpt mig några vinglas och annat smått och gott. När vi till slut kom hem så var jag så hungrig så beställde hempizza och kollade Milan-Barca matchen tillsammans med ett glas öl.


Idag torsdag så ska jag städa för fullt, då mitt rum är katastrof och sedan gå och handla. Det blir också till att starta några maskiner tvätt och laga mat. Vissa dagar får man spendera till att göra hemmasysslorna, that's life! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefania Citraro - 3 augusti 2013 20:01


  Bilder fràn igàr och Klubben, sista natten i Rom / Photos from yesterday and the club, last night in Rome.         Skriver mer imorgon eller en annan dag. Nu slutar jag pà jobbet och kickar fòr att sàga hejdà. Sen hem och packa resten...

Av Stefania Citraro - 31 juli 2013 16:52

          Bilder fràn min hàllplats dvs colosseum, min vàska jag kòpte och innan jag sprang / Pictures from my bus stop ie colosseum, my bag I bought and before I ran        Nàgra bilder fràn igàr. Igàr fick jag gjort ganska mycket sà...

Av Stefania Citraro - 27 juli 2013 18:35


      Dagens outfit och Colan / Todays outfit and the Coke  Idag har det varit 37 grader varm och igàr var det lika varmt, det àr nàstan som jag sa till Filip idag, "du kommer inte vilja ha mer sol efter Rom".  Vàgglòssen har inte bitit mig...

Av Stefania Citraro - 24 juli 2013 17:03

        Skor - Greisy, Klànning - Zara & Vàska - Mango  /  Shoes - Greisy, Dress - Zara & Bag - Mango       Idag sà kommer fotona fràn min andra klànning jag kòpte herromdagen och skorna, àlskar bàde klànning och skorna. Alla bòr ha en...

Av Stefania Citraro - 21 juli 2013 19:15


  Bilder fràn igàr och pà min "body" som jag kòpte pà Zara / Photos from yesterday and on my "body" that I bought at Zara.       Sitter pà kontoret men slutar snart. Imorgon àr jag ledig och dà blir det att àka till stranden! Nu àr det ba...

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards