sc-atrome

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

THEY SAY KARMA'S A BITCH I SAY IT'S WHAT YOU DO THAT MAKE SENCE

Av Stefania Citraro - 11 januari 2012 22:06

 


Gårdagen:

Igår gick jag upp klockan 9 för att vara i tid till min intervju, dock så hamna jag på fel ställe som vanligt. Trodde att jag skulle till ett ställe som inte låg långt ifrån där jag bodde, men jag hade fel. Kom rätt till slut och var då bara 5 minuter sen så det gjorde ingenting. Intervjun för Vodafone gick bra, ett bra jobb och en bra lön. Jobbet var att vara försäljare för Vodafone och lönen är fast (bra fast lön) + provison så allt kändes rätt. Intervjun gick så bra att han ville ge mig jobbet, men... Men när han frågade efter italienskt legg för att kunna skriva kontrak, så hade jag ju inget. Det är alltså såhär, att om man vistas i Italien i mer än 3 månader så är du inte längre turist utan måste ha ett sk "carta di resideza" som innebär ett legg som visar att du är bosatt här i Italien. Och hur skulle jag veta detta? Ingen annan hade sagt någonting, vilket troligen innebar att dom andra ville betalt mig svart... Nu var det så att denna mannen vart väldigt trevlig och sa att om jag fixade detta legg så skulle jag nog kunna få jobbet ändå om jag ringde till en kvinna som jag fick nummret till. Så imorgon måste jag åkta till kommunen och fixa detta legg och skulle det ändå inte gå här i Rom, så har min underbara pappa fixat och donat. Han har idag ringt upp till italienska ambassaden i Stockholm och kollat hur allt funkar och skulle det inte lösa sig i Rom så går det att fixa i Sverige. Så nu hoppas jag verkligen att det löser sig imorgon och att jobbet står kvar. Efter min lilla kaos dag igår så gick jag och G ut och tog oss ett glas, vilket var lika trevligt som alltid.
Idag har jag inte gjort så mycket, mest kollat upp allt inför imorgon och pratat med pappa som gett mig all information som jag behöver. För övrigt så har det varit ännu en vacker dag, älskar att solen skiner för det ger en så mycket energi. Ikväll har jag vart ute och sprungit och sedan fick jag gjort mig en god tomatsoppa som ett bra avslut på denna dagen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefania Citraro - 3 augusti 2013 20:01


  Bilder fràn igàr och Klubben, sista natten i Rom / Photos from yesterday and the club, last night in Rome.         Skriver mer imorgon eller en annan dag. Nu slutar jag pà jobbet och kickar fòr att sàga hejdà. Sen hem och packa resten...

Av Stefania Citraro - 31 juli 2013 16:52

          Bilder fràn min hàllplats dvs colosseum, min vàska jag kòpte och innan jag sprang / Pictures from my bus stop ie colosseum, my bag I bought and before I ran        Nàgra bilder fràn igàr. Igàr fick jag gjort ganska mycket sà...

Av Stefania Citraro - 27 juli 2013 18:35


      Dagens outfit och Colan / Todays outfit and the Coke  Idag har det varit 37 grader varm och igàr var det lika varmt, det àr nàstan som jag sa till Filip idag, "du kommer inte vilja ha mer sol efter Rom".  Vàgglòssen har inte bitit mig...

Av Stefania Citraro - 24 juli 2013 17:03

        Skor - Greisy, Klànning - Zara & Vàska - Mango  /  Shoes - Greisy, Dress - Zara & Bag - Mango       Idag sà kommer fotona fràn min andra klànning jag kòpte herromdagen och skorna, àlskar bàde klànning och skorna. Alla bòr ha en...

Av Stefania Citraro - 21 juli 2013 19:15


  Bilder fràn igàr och pà min "body" som jag kòpte pà Zara / Photos from yesterday and on my "body" that I bought at Zara.       Sitter pà kontoret men slutar snart. Imorgon àr jag ledig och dà blir det att àka till stranden! Nu àr det ba...

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards