sc-atrome

Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

ITALIAN WOMEN ARE CRAZY FUCKERS!

Av Stefania Citraro - 19 januari 2012 13:58

Såhär pigg och glad var jag igår.


   

Vädret är fint men lite kyligt,




Herregud, jag jobbar inte men är aldrig hemma och har inte tid till något. Så vad gör jag egentligen?


I förrgår var jag som sagt att provade plaggET som jag skulle bära på modevisningen. Det är alltså en klänning per person och vi är 12 personer (vissa bär dock två). Klänningen jag ska ha är från början av 1900-talet, blev superglad att jag fick det året jag önskat mig och klänningen kommer bli hur fin som helst. Den var inte riktigt klar när jag provade den i tisdags, men det kommer vara svart och ha släp baktill och en hatt till det. Det var kul, för dom hade just valt denna klänningen till mig då dom andra modellerna inte hade rätta måtten för denna typ av klänning, så kände mig allt lite speciell. Var där ca 1 timma och ska dit igen imorgon då jag ska prova klänningen helt klar. Ser så ifram emot det!


Igår var jag och träffade Angela (hon som engagerar hela modevisningen) och testade att gå med henne. Hon tyckte jag gick bra och gav mig några bra tips. Fick då också reda på lite mer, modevisningen kommer hålla på i ca 15 minuter då det bara är 12 klänningar. Modellerna är alla personer som gått för henne innan förutom jag och 2 till, men dom andra två är modeller eller har gått modevisningar förrut. Dvs att jag är ensam om att inte ha någon erfarenhet alls, men Angela sa att hon tyckte om mig första gången hon såg mig och att hon vet att allt kommer gå bra ändå. Och det känns väldigt skönt att höra!


Idag har jag varit på kommunen igen i över en timma, och dom är men andra ord "helt jävla dumma i huvudet". Orkar verkligen inte dra ut hela mitt aggro här, men nu om en halvtimma måste jag tillbaka igen för att ta med mig G och hans kusin (åter igen) som vittenen om att jag är jag. Det ser i alla fall ut som att jag ska få mitt italienska legg idag, då jag vill börja jobba, men man vet ju aldrig... säkert uppstår det fler problem som dessa italienska kvinnor inte kan hantera utan börjar bara skrika om istället, och folk säger att jag skiriker... då har ni aldrig varit på en italiensk kommun).


Idag ska jag antagligen ut med en tjejkompis som bor här i Rom, jag känner henne sen länge tillbaka då hon är syster till en av mina bästa vänner nere i Kalabrien. Ska bli kul att få träffa henne igen!


För övrigt är det inte långt kvar tills Hanna Banana kommer ner, längtar så! Vädret här nere är fortfarnade soligt och fint men det har börjat bli väldigt kallt, eller i alla fall lite kyligt men fortfarande vacker väder.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefania Citraro - 3 augusti 2013 20:01


  Bilder fràn igàr och Klubben, sista natten i Rom / Photos from yesterday and the club, last night in Rome.         Skriver mer imorgon eller en annan dag. Nu slutar jag pà jobbet och kickar fòr att sàga hejdà. Sen hem och packa resten...

Av Stefania Citraro - 31 juli 2013 16:52

          Bilder fràn min hàllplats dvs colosseum, min vàska jag kòpte och innan jag sprang / Pictures from my bus stop ie colosseum, my bag I bought and before I ran        Nàgra bilder fràn igàr. Igàr fick jag gjort ganska mycket sà...

Av Stefania Citraro - 27 juli 2013 18:35


      Dagens outfit och Colan / Todays outfit and the Coke  Idag har det varit 37 grader varm och igàr var det lika varmt, det àr nàstan som jag sa till Filip idag, "du kommer inte vilja ha mer sol efter Rom".  Vàgglòssen har inte bitit mig...

Av Stefania Citraro - 24 juli 2013 17:03

        Skor - Greisy, Klànning - Zara & Vàska - Mango  /  Shoes - Greisy, Dress - Zara & Bag - Mango       Idag sà kommer fotona fràn min andra klànning jag kòpte herromdagen och skorna, àlskar bàde klànning och skorna. Alla bòr ha en...

Av Stefania Citraro - 21 juli 2013 19:15


  Bilder fràn igàr och pà min "body" som jag kòpte pà Zara / Photos from yesterday and on my "body" that I bought at Zara.       Sitter pà kontoret men slutar snart. Imorgon àr jag ledig och dà blir det att àka till stranden! Nu àr det ba...

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards