sc-atrome

Direktlänk till inlägg 28 januari 2012

HANNA IS IN TOWN

Av Stefania Citraro - 28 januari 2012 21:01

Nej mamma jag städade inte rummet innan hanna kom


   


       

Innan utgången i torsdags


 

Hanna i "drinking progress"


 

Våra vackra t-shirtar vi fick


     

Matlagning och lite vin i hannas sällskap


Jag testar att gå modevisning i min "klänning" 



Hejhoppgummisnopp!


Hanna is in town så att säga


Kort sammanfattning vad jag gjort i dagarna

Onsdag: I onsdags var jag som sagt och jobbade på en lokal som hette heaven. När jag kom dit så fick jag reda på att det var ett evenemang för dom bästa advokaterna i rom, det var för att välja kandidater för jag aa jag har ingen aning. Men iallafall så var presidenten för advokaterna där, och vi kan säga att dessa människorna hade det gott ställt. Jag arbetade med en tjej som jag kom jättebra överens med, som hette valentina och kom från Kalabrien där mina släktingar or, så vi hade mycket gemensamt och mycket att prata om. vårt jobb bestod av att dela ut blanketter med advokaternas namn och hälsa alla välkomna i entren. Sedan gick vi runt och samlade upp namn på alla advokaterna, som sagt inte så väldigt mycket till jobb men en hyffsad bra lön.


Torsdag: Åkte jag till termini vid ett tiden för att hämta upp min Hannabanana, och härifrån så får ni hannas point of view.


Tjatja bloggen!

Eftersom steffi är lat har hon suttit och tjatat på mig i flera timmar för att jag ska skriva i hennes blogg, så nu har hon pratat och jag skrivit! ;)


Så nu ska jag skriva ur min synvinkel, men tro fan att hon ändå står här bakom och bossar över mig...jaja, får la skriva en liten truddelutt till er då! ;)


Torsdag; Flygresan gick bra och denna gången visste jag ju faktiskt hur jag skulle ta mig ut ur själva flygplatsen (sist gick sådär) MEN ingen resa utan problem när jag är ute och härjar. Så när jag väl anländer vill inte min kära mobil koppla upp till ett italienskt nätverk så jag kan varken ta emot sms eller samtal heller inte själv skicka eller ringa!

Så fick springa runt på flygplatsen för att försöka ringa från en telefonautomat men det gick inte att lägga på pengar och jag hade inga lösa mynt, så fick köpt mig ett telefonkort för 5 euro, som sedan inte heller funka!! En hel vetenskap för att fatta hur dom funka, efter jag sprungit och frågat TVÅ gånger sa dom att man va tvungen att stoppa i ett mynt först för att sen kunna använda automaten och sen fick man tillbaka det efter man använt telefonkortet. Så jag stoppade i 1 euro, som automaten tog från mig och jag fick fortfarande inte ringa! Så lyckades få låna en mobil från två damer som lät som dom kom från skottland för att ringa steffi och säga när hon skulle möta mig och vart! Tacka gud för dessa otroligt snälla damer. Tillslut kom jag fram och steffi stod och väntade på mig, THANK GOD!

Efter det åkte vi hem, åt god mat och sedan begav vi oss ut på stan på Bar hopping, Australian day firades.

Man betalade 25 euro var så gick man i en samlad grupp till flera barer, fick gratis dricka och pizza.

Det var jätte blandat folk från olika länder, sjukt kul och träffa massa och alla pratade engelska!

Det var en sjuk kväll, och ni som känner oss vet hur otroligt roligt sällskap vi var och tillslut visste hela stället våra namn.


Fredag: På fredagen låg vi i fosterställning hela dagen ungefär lyckades pallra oss ut för att gå runt hörnet och köpa pizza. Steffi hade kvällen innan fått förfrågan om jobb, så hon åkte och jobbade på natten 23.30-03.30 på samma ställe som förra gången. Jag låg hemma och sov..


Idag: Steffi åkte tidigt för genrep inför modevisningen imorgon. Så jag har spenderat dagen med att städa, diska och kollat på en serie. Tänkte ge mig ut själv i den stora staden, men efter jag endast gick utanför dörren för att handla lite och på min engelska blandat med taskig italienska frågat mig runt och på deras taskiga engelska har dom skickat mig till massa olika ställen och jag hamna bara i fel affär där dom inte hade det jag sökte, så var jag på väg att ge upp när jag inte alls långt ifrån hemmet hittade den kära affären så gick jag hem, åkte till fel våning och provade varenda nyckel på nyckelknippan och inte kom in insåg jag att jag var på fel våning hahaha. Så bestämde mig för att inte ge mig ut så långt helt ensam! Hade säkert hittat dit, men inte hem.

När steffi sedan kom hem berättade hon om sin dag och det hade tydligen gått som hon säger "åt helvete", och hon skulle göra en väldigt dramatisk pose i en väldigt stor klänning plus att hon fick reda på att hon tydligen även skulle ha en väldigt stor hatt, så är hon nu nervös och tror det ska gå skitdåligt imon.

Jag tror däremot att hon kommer rock that outfit och göra succé!! :)

Nu ska vi snart ut och gå till ett ställe här i närheten för en drink!


Imorgon: Imorgon ska vi åka och kolla på när steffi går modevisning. Då steffi ska vara där redan vid tre tiden och förbereda, åker jag med G och vi ska vara där vid sju tiden! Kommer bli grymt kul och se och kameran kommer vara i högsta hugg, så bilder kommer att komma gott folk!


Ciao! Un grande bacio! /Hannibani

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefania Citraro - 3 augusti 2013 20:01


  Bilder fràn igàr och Klubben, sista natten i Rom / Photos from yesterday and the club, last night in Rome.         Skriver mer imorgon eller en annan dag. Nu slutar jag pà jobbet och kickar fòr att sàga hejdà. Sen hem och packa resten...

Av Stefania Citraro - 31 juli 2013 16:52

          Bilder fràn min hàllplats dvs colosseum, min vàska jag kòpte och innan jag sprang / Pictures from my bus stop ie colosseum, my bag I bought and before I ran        Nàgra bilder fràn igàr. Igàr fick jag gjort ganska mycket sà...

Av Stefania Citraro - 27 juli 2013 18:35


      Dagens outfit och Colan / Todays outfit and the Coke  Idag har det varit 37 grader varm och igàr var det lika varmt, det àr nàstan som jag sa till Filip idag, "du kommer inte vilja ha mer sol efter Rom".  Vàgglòssen har inte bitit mig...

Av Stefania Citraro - 24 juli 2013 17:03

        Skor - Greisy, Klànning - Zara & Vàska - Mango  /  Shoes - Greisy, Dress - Zara & Bag - Mango       Idag sà kommer fotona fràn min andra klànning jag kòpte herromdagen och skorna, àlskar bàde klànning och skorna. Alla bòr ha en...

Av Stefania Citraro - 21 juli 2013 19:15


  Bilder fràn igàr och pà min "body" som jag kòpte pà Zara / Photos from yesterday and on my "body" that I bought at Zara.       Sitter pà kontoret men slutar snart. Imorgon àr jag ledig och dà blir det att àka till stranden! Nu àr det ba...

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards