sc-atrome

Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Stefania Citraro - 19 oktober 2011 22:21

Törstig kille.


I morse åkte mina underbara föräldrar hem. Var jobbigare att säga hejdå än vad jag trodde, men men nu är det bara att klara sig helt själv från och med idag! Igår tog G med mig ut till en Irish Pub i centrum, och måste säga att det var väldigt trevligt. Om man älskar Rom på dagen, så är natten inget att jämföra med, otroligt vackert! 

Av Stefania Citraro - 19 oktober 2011 21:09

Nu ska jag äntligen få lägga ut några av alla 200 bilder jag tagit under lördagen-måndagen.


Lördag: Var vi och såg det mesta av Centro storico. Vi tog oss hela Via del Corso ner och var och såg bl.a templet/kyrkan Pantheon, Fontana di trevi och Piazza di Spagna (igen)                                  



Söndag: Var vi och tillbringa en hel dag i Colosseum och "det klassiska Rom" dvs den gamla staden där allt började byggas.


                         




Måndag: Spenderade vi dagen i Vatikanen och inte ens bilder kan beskriva hur vackert det var. Vilken känsla. 


                                   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards