sc-atrome

Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av Stefania Citraro - 13 oktober 2011 20:15

  Bilköer i rom hör till vardagen.   och parkeringar existerar inte.

Villa Borghese  Piazza di Spagna    

Ännu en hektisk dag. Har vart uppe med tuppen för vi har vart och sökt jobb i ett fint område som heter Parioli (fortfarande Rom men närmare centrum) där min pappa känner en frisör som har kontakter. Det slutade med att jag möjligtvis får jobba eftermiddagarna med att göra naglar på en salong. Men inte nog med det så gick vi in i en sko/klädesbutik där en halv svenska/italienska jobbade och just nu så sökte dom en som kan jobba passen på morgonen. Så nu väntar jag bara på att dom ska ringa mig. Hade vart det optimala om jag fick jobb på båda ställerna... och jag som älskar skor! Efter några timmar där, tog jag och pappa en lång walk in mot centrum. Vi gick genom den enorma parken Villa Borghese och sedan tog vi oss till Piazza di spagna och nedför gatan med alla dom kända butikerna. När vi sedan skulle dra oss tillbaka så lyckas hon som jobbar med biljettförsäljning av kollektivtrafiken att säga fel väg hem. Så jag och pappa åkte 40 min fel och till andra sidan stan. Efter det var vi måttligt glada och trötta. Efter 10 timmar ute i den stora staden så kom vi hem, där fick jag lagat lite pasta med tonfisk. Nu har pappa åkt tillbaka till hotellet och jag är kvar i lägenheten, trött, men nöjd.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards