sc-atrome

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Stefania Citraro - 12 oktober 2011 20:32

  Trött tjej som landat i Rom.

  På balkongen från lägenheten.   Mitt rum.  


Herregud vilken dag. Vet knappt vart jag ska börja men jag tog flyget i morse klockan 11 och min älskling Linda kom och överraskade mig med en hejdå kram på flygplatsen. Så söt är hon! Kom till Rom klockan halv 2 och märkte att det va 30 grader.... Det är sommar här! Vi snurrade runt ett bra tag innan vi hittade pappas hotell. Efter det va vi så hungriga, men då inget va öppet vid den tiden så då fick jag och pappa åkt till IKEA för att äta svenska köttbullar. Efter IKEA-trippen bar det av in till huvudstaden för att finna min lägenhet. Säger bara en sak... Rom är ENORMT stort, kommer så att tappa bort mig haha. Till slut fick vi i alla fall funnit lägenheten och är verkligen nöjd med den. Bor med två andra tjejer i var sitt rum. Lägenheten är stor och det finns enormt mycket lådor och utrymmen för min kläder (vilket är viktigt haha). En så länge finns det inte så mycket saker i mitt rum men på fredag ska vi till IKEA och shoppa lite grejer för att göra rummet mysigare. Nu har vi ätit och pappa beger sig snart tillbaka till sitt hotell och jag stannar här. Imorgon ska jag upp tidigt för att springa runt med pappa och lära känna stan. Det här var kort om min dag och den har varit väldigt bra. Måste bara avsluta med att säga... Jag trivs redan!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards