sc-atrome

Alla inlägg den 8 april 2013

Av Stefania Citraro - 8 april 2013 13:01

      Bilderna àr fràn Ariccia (en mycket vacker stad som ligger utanfòr Rom och som àr kànd bl.a fòr deras "porchetta"), jag med nàgra vànner spenderade en heldag dàr i Januari mànad.




Jaha, nu vart det dax att resa igen! Har vart hemma 4 dagar i Rom och ska nu ut och resa igen. Har ràknat att under ett och ett halvt àr som jag bott i Rom har jag gjort nàstan 30 resvàgar... Det àr bara sjukt, haha.


Nu àr det i alla fall sà att min underbara pojkvàn inte kan boka resor (inte fòrsta gàngen det hànder). Han hade bokat resa till mig att komma hem till Sverige òver min fòdelsedag. Jag skulle àka den 12 april och komma tillbaka till Rom den 17, men igàr sà kollade jag nàr jag hade flyget och det visade sig att han bokat den 10 april. Det blir i alla fall tvà dagar làngre i Sverige, vilket kànns skònt, men samtidigt skulle jag jobba (pengar) och sà blir det inte. Men aja fàr tacka denna kàra kille fòr denna fina present. 


Just nu sitter jag pà kontoret, jobbade eftermiddagspasset igàr och idag blev det morgon passet. Efter jobbet blir att gà till supermarket fòr att handla lite och sedan fàr vi se dà vàdret àr underbart. De sista tre dagarna har det vart runt 25 grader pà dagen (kvàllarna àr fortfarande kalla men), man kan gà i kortàrmat pà dagen, underbart! Det som stòr mig àr att under en vecka hàr har det gròn exploderat, det àr grònt òverallt (vilket àr fint men), med det gròna kommer ocksà pollen. Har ofta problem att andas pà morgonen, men som tur àr finns tabletter fòr allt.


Nu ska jag àtergà till jobbet sà hòrs vi imorgon. Ciao.  

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards