sc-atrome

Alla inlägg den 29 april 2013

Av Stefania Citraro - 29 april 2013 17:27

 

Fòrsta bilden àr fràn fòrra sommaren i Kalabrien (sommarbild) andra bilden àr pà mig, yasmin och hanna fràn min student. / First picture is from last summer in Calabria (summer picture) the second picture is of me, yasmin and hanna from my "student" (when you finish high school in sweden).




Fy fan va tròtt jag àr... Det àr sà jag bòrjar detta inlàgg. Inte haft tid med nàgot annat àn att packa och flytta, det àr i princip allt jag gjort de senaste dagarna.

G:s fòràldrar àkte hem igàr eftermiddag, det har varit 4 hektiska dagar och fortfarande sà har vi en del att gòra.
Imorgon ska vi flytta in och har fortfarande inte fàtt in alla sakerna i den nya làgenheten, plus att G àker till Palermo imorgon (mitt i flytten).  Imorgon ska jag vara ledig fràn jobbet, sà jag snabbt kan fà ordning pà alla sakerna och slappna av.

Pà Torsdag kommer min kàra granne Yasmin till Rom och ska sova nàgra dagar hos mig, ska bli riktigt kul. Hoppas bara jag fàtt ordning pà alla saker tills dess.

Fòrutom att jag inte sovit nàgot dessa dagar och àr helt slut, sà àr det nàstan 30 grader hàr i Rom och man redan dòr av vàrme... ser inte fram emot juli! Ciao.


Damn, I am so tired... That's how I begin this post. I haven't got time for anything else but to pack and to move, that's basically all I've done in the recent days.

G:s parents went home yesterday afternoon, it's been 4 hectic days and I still have a lot to do. Tomorrow we are moving in and I still haven't moved in all things in the new apartment, plus that G goes to Palermo tomorrow (in the middle of the move). Tomorrow I'm gonna be free from work, so I quickly can bring order to all things, and relax.

On Thursday, my dear neighbor Yasmin is coming to Rome and is going to sleep a few days at my place, It's going to be really fun. Just hope I sort out all the stuff until then.

Except that I haven't slept anything these days and are exhausted, it's almost 30 degrees here in Rome and you already die of heat ...not looking forward to July! Ciao.

 

 


Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards