sc-atrome

Direktlänk till inlägg 3 april 2013

ONE DAY BABY BABY

Av Stefania Citraro - 3 april 2013 15:20

Fotona är från Maida (G:s by) och ett foto är på mig och G:s äldre bror Francesco.



Det har gått två dagar sedan jag lagt upp ett nytt inlägg, anledningen har varit att jag spenderat dessa två dagar med G i hans by.


I förrgår var sk "pasquetta" - annandag påsk, vilket firas med vänner och som alltid en jäkla massa mat. G kom hämtade mig på morgonen och vi tillsammans med 30 andra av hans vänner åt och drack i ett hus på landet, kom hem vid midnatt.


Igår kom G åter igen och hämtade mig på morgonen för att spendera dagen åter igen med hans vänner. Denna gången firades en 503 årlig tardition. Vid 11 tiden på morgonen var redan allt folk från byn samlade utanför kyrkan där folk väntade giriga med sina kastruller för att få pasta och bröd, som prästen välsignat. Maten som lagats i enorma kastruller och som börjat lagas redan vid midnatt dagen innan, tilldelades till alla bybor. När kastrullen var fylld åkte vi till ett av G:s vänners hus och åt och drack igen.


Båda dagarna var jättetrevlig med gårdagen var bäst. Efter att vi ätit och druckit hela dagen såg vi juventus matchen och sedan körde G mig till mina vänner där jag firade min väns födeelsedag.


Har vart intensiva men mycket roliga dagar. Idag ska jag säga hejdå till släktninga och vänner, då jag imon tar farväl av Kalabrien och återvänder till Rom. Ciao.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefania Citraro - 3 augusti 2013 20:01


  Bilder fràn igàr och Klubben, sista natten i Rom / Photos from yesterday and the club, last night in Rome.         Skriver mer imorgon eller en annan dag. Nu slutar jag pà jobbet och kickar fòr att sàga hejdà. Sen hem och packa resten...

Av Stefania Citraro - 31 juli 2013 16:52

          Bilder fràn min hàllplats dvs colosseum, min vàska jag kòpte och innan jag sprang / Pictures from my bus stop ie colosseum, my bag I bought and before I ran        Nàgra bilder fràn igàr. Igàr fick jag gjort ganska mycket sà...

Av Stefania Citraro - 27 juli 2013 18:35


      Dagens outfit och Colan / Todays outfit and the Coke  Idag har det varit 37 grader varm och igàr var det lika varmt, det àr nàstan som jag sa till Filip idag, "du kommer inte vilja ha mer sol efter Rom".  Vàgglòssen har inte bitit mig...

Av Stefania Citraro - 24 juli 2013 17:03

        Skor - Greisy, Klànning - Zara & Vàska - Mango  /  Shoes - Greisy, Dress - Zara & Bag - Mango       Idag sà kommer fotona fràn min andra klànning jag kòpte herromdagen och skorna, àlskar bàde klànning och skorna. Alla bòr ha en...

Av Stefania Citraro - 21 juli 2013 19:15


  Bilder fràn igàr och pà min "body" som jag kòpte pà Zara / Photos from yesterday and on my "body" that I bought at Zara.       Sitter pà kontoret men slutar snart. Imorgon àr jag ledig och dà blir det att àka till stranden! Nu àr det ba...

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards