sc-atrome

Direktlänk till inlägg 23 april 2013

GOOD OLD TIME

Av Stefania Citraro - 23 april 2013 15:44

 

Fōrsta fotot ār ett gammalt foto som en gammal vān skickade till mig idag, andra fotot ār pā pannkakorna som jag gjorde, man kan se att dem ār tjockare ān vanliga. / The first photo is an old photo from an old friend who send me this one today, the second photo is at the pancakes I made, you can see they are thicker then normal ones. 

 

 







Sitter pā konoret som vanligt, jobb och idag ār det ett 10 timmars pass. Lite lāngtrākigt men har āndā haft en del att gōra idag. 

Imorse var det inte solsken men nu lyser solen igen och det ār ganska bra vāder.

Igār kvāll drog jag och G till gymmet, men innan det sā gjorde jag pannkakor, det var ett nytt recept fōr ville testa pā att gōra amerikanska pannkakor som har vissa ingredienser som inte svenska pannkakor har. Jag tyckte dom blev godare ān dom jag gjort innan och dessa āt vi med grādde och jordgubbar. 

Efter gymmet āt vi igen och sedan stādade jag lite och direkt efter dee dāckade jag som ett lite barn. 

Om en vecka ār det dags att flytta till sommar lāgenheten... Lāntar! Ciao.


I'm sitting in the office as always, work and today it's a 10 hour shift. A bit boring but i still had a few things to do today.

This morning was not sunny but now the sun is shining again and it's pretty good weather. 

Yesterday night me and G went to the gym, but before that I made some pancakes, it was a new recipe because I wanted to try to make american pancakes that has a few ingredients that are not in the Swedish pancakes. I thought they were better than the ones I made before and these one we ate with cream and strawberries.

After the gym vi ate again, I cleaned a bit and directly after that I fell asleep like a little baby.

In a week, it is time to move to the summer apartment... Can't wait! Ciao.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefania Citraro - 3 augusti 2013 20:01


  Bilder frān igār och Klubben, sista natten i Rom / Photos from yesterday and the club, last night in Rome.         Skriver mer imorgon eller en annan dag. Nu slutar jag pā jobbet och kickar fōr att sāga hejdā. Sen hem och packa resten...

Av Stefania Citraro - 31 juli 2013 16:52

          Bilder frān min hāllplats dvs colosseum, min vāska jag kōpte och innan jag sprang / Pictures from my bus stop ie colosseum, my bag I bought and before I ran        Nāgra bilder frān igār. Igār fick jag gjort ganska mycket sā...

Av Stefania Citraro - 27 juli 2013 18:35


      Dagens outfit och Colan / Todays outfit and the Coke  Idag har det varit 37 grader varm och igār var det lika varmt, det ār nāstan som jag sa till Filip idag, "du kommer inte vilja ha mer sol efter Rom".  Vāgglōssen har inte bitit mig...

Av Stefania Citraro - 24 juli 2013 17:03

        Skor - Greisy, Klānning - Zara & Vāska - Mango  /  Shoes - Greisy, Dress - Zara & Bag - Mango       Idag sā kommer fotona frān min andra klānning jag kōpte herromdagen och skorna, ālskar bāde klānning och skorna. Alla bōr ha en...

Av Stefania Citraro - 21 juli 2013 19:15


  Bilder frān igār och pā min "body" som jag kōpte pā Zara / Photos from yesterday and on my "body" that I bought at Zara.       Sitter pā kontoret men slutar snart. Imorgon ār jag ledig och dā blir det att āka till stranden! Nu ār det ba...

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards