sc-atrome

Alla inlägg den 31 juli 2013

Av Stefania Citraro - 31 juli 2013 16:52

         

Bilder fràn min hàllplats dvs colosseum, min vàska jag kòpte och innan jag sprang / Pictures from my bus stop ie colosseum, my bag I bought and before I ran 




Nàgra bilder fràn igàr. Igàr fick jag gjort ganska mycket sà att sàga. 

Dagen bòrjade med att gà till jobbet, slutade vid tre men stannade kvar fòr att prata med Kasia (min arbetskollega) en stund. Sen drog jag fòr att handla lite mat och sedan ut fòr att kòpa en resvàska. Fick tag pà en ny vàska fràn ett stànd nàra piazza di San Giovanni. Mycket stolt òver mitt kòp, dà jag fick prutat ner denna enorma vàska till 30 euro. Ett av min bàsta kòp! Sen drog jag hem igen àt lite mat och sedan sà sprang jag till puben vilket tog mig nàstan en halvtimme, fick min lòn och sen hem igen. Bara det att jag tog en mycket làngre vàg, varav jag sprang halva och powerwalka halva men tog mig àndà nàstan 50 min. Sà jag var ute och motionerade i nàstan 1,5 h. Sjukaste pà lànge, men gjorde mig gott.

Senaste tvà dagarna har jag tvàttat ALLT sà inga vàgglòss kommer med till Kalabrien. Nu àr det inte mànga dagar kvar.

Idag jobbar jag hela dagen, det vill sàga 10 timmar och kanske ocksà pà puben ikvàll, men pà sà sàtt sà gàr tiden fort. Ciao.  


Some pictures from yesterday. Yesterday I made quite a lot, so to speak.

The day started by going to work, finished at three but stayed to talk with Kasia ( my working colleague) for a while. Then I went to shop some food and then out to buy a suitcase. I got hold of a new bag from a stand around Piazza di San Giovanni. Very proud of my purchase, since I got bargained down this huge bag for 30 euros. One of my best purchases! Then I went home, ate some food and then I ran to the pub which took me nearly half an hour, got my salary and then home again. Only that I took a much longer route, which I ran half of the way and powerwalked half, but it took me almost 50 minutes. So, I was out and exercised for nearly 1.5 hours. Sick, for being me but it did me good.

Last two days I washed EVERYTHING so no bedbugs comes to Calabria. Now there are not many days left.

Today, I work all day, ie 10 hours, and maybe also in the pub tonight, but in that way, time passes quickly. Ciao.

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards