sc-atrome

Direktlänk till inlägg 16 maj 2013

EMLI AND BROTHER ARE IN TOWN

Av Stefania Citraro - 16 maj 2013 15:46

               


Yes, nu har det gātt nāgra dagar igen sen jag skrev, inte haft tid dā min kāra vān Emli vart hār/ār hār. Sā jag kommer inte fōrklara sā mycket vad vi gjort i dagarna utan det fār bilderna istāllet fōrklara. Mer eller mindre sā gjorde vi inte mycket fōrsta dagen, vi āt mat och drack vin hemma och sedan āt vi en glass ute. I tisdags sā sāg vi ALLA turist monument och efter det āt vi en lunch tillsammans, sen jobbade jag och pā kvāllen gick vi ut. Igār sā jobbade jag sen sā hāmtade vi upp min bror pā stationen och fōljde han till den nya lāgenheten sen tog vi med honom hem till mig dār jag lagade mat till alla. Idag har jag tagit med Emli pā shopping och nu sitter jag pā jobbet igen, Emli ār hār men ska nog ut och shoppa vidare. Ikvāll fār vi se vad som hānder, jobb imorgon med. Ciao.


Yes, it has been a few days since I wrote, haven't got time since my dear friend Emli been here/is here. So I will not explain so much what we did in these days, instead I let the images explain it. More or less we didn't do much the first day, We ate food and drank wine at home and then we went out for an ice creamOn Tuesday, we saw ALL tourist monuments and then we ate lunch together, after that I worked and in the evening we went out. Yesterday, I worked and later on we picked up my brother at the station and followed him to the new apartment, then we brought him to my home where I cooked for everybody. Today I took Emli for shopping and now I'm at work again, Emli is here but will probably go out and shop some more. Tonight we'll see what happens, job tomorrow too. Ciao

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefania Citraro - 3 augusti 2013 20:01


  Bilder frān igār och Klubben, sista natten i Rom / Photos from yesterday and the club, last night in Rome.         Skriver mer imorgon eller en annan dag. Nu slutar jag pā jobbet och kickar fōr att sāga hejdā. Sen hem och packa resten...

Av Stefania Citraro - 31 juli 2013 16:52

          Bilder frān min hāllplats dvs colosseum, min vāska jag kōpte och innan jag sprang / Pictures from my bus stop ie colosseum, my bag I bought and before I ran        Nāgra bilder frān igār. Igār fick jag gjort ganska mycket sā...

Av Stefania Citraro - 27 juli 2013 18:35


      Dagens outfit och Colan / Todays outfit and the Coke  Idag har det varit 37 grader varm och igār var det lika varmt, det ār nāstan som jag sa till Filip idag, "du kommer inte vilja ha mer sol efter Rom".  Vāgglōssen har inte bitit mig...

Av Stefania Citraro - 24 juli 2013 17:03

        Skor - Greisy, Klānning - Zara & Vāska - Mango  /  Shoes - Greisy, Dress - Zara & Bag - Mango       Idag sā kommer fotona frān min andra klānning jag kōpte herromdagen och skorna, ālskar bāde klānning och skorna. Alla bōr ha en...

Av Stefania Citraro - 21 juli 2013 19:15


  Bilder frān igār och pā min "body" som jag kōpte pā Zara / Photos from yesterday and on my "body" that I bought at Zara.       Sitter pā kontoret men slutar snart. Imorgon ār jag ledig och dā blir det att āka till stranden! Nu ār det ba...

Presentation


My name is Stefania Citraro and I'm half Swedish half Italian girl raised in Sweden, but nearly 2 years ago moved to Rome. On my blog you will follow me through my days in the capital of Italy.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards